به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۳۳۹۷۶

مداحی بهترین ظرفیت برخورد با ماهواره!

گروه سياسي: نسیم آنلاین نوشت: عزت‌الله ضرغامی در اختتامیه 'سوگواره نواها و اشعار آئینی' گفت: رسانه ملی برای تربیت جامعه و هدایت افکار عمومی و دستیابی به دانشگاه تربیت عمومی، دست نیاز به سمت جامعه مداحی دراز می‌کند و از آنان خوراک می‌گیرد.
مداحی بهترین ظرفیت برخورد با ماهواره!
رئیس صدا و سیما در بخشی از این مراسم که در سالن مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای غربی با هجمه بی‌سابقه فرهنگ کشور را به خطر انداخته و فرصت‌های مانند مداحی و سخنرانی‌ها بهترین ظرفیت برخورد با این هجمه‌ها است.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: محتوای خوب را نمی‌شود در هر قالبی ریخت و ارائه داد. این کار مثل آن است که نوشابه را در آفتابه بریزیم. از سوی دیگر کسی هم که ظرفی زیبا و گرانقیمت دارد نمی‌تواند در آن لجن و آب فاسد بریزد. مداح مانند خلبانی است که هواپیمایی را بلند می‌کند و به فضا می‌برد و پس از آن به زمین می‌آورد. او سازنده هواپیما نیست اما چنان ورزیده است که می‌تواند عده‌ زیادی را با آن به مقصدی معلوم برساند.

رئیس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: گاهی یک شعر آئینی دارای کیفیت خوبی است اما قابلیت آمدن به هیئت‌های عزاداری را ندارد. مقام معظم رهبری نیز همواره در این زمینه با این تعبیر اظهار نظر کرده‌اند که ما هم زمین تشنه داریم و هم منابع آب. اما میرآبی که این دو را به هم برساند نداریم.

وی تصریح کرد: ما در کار مداحی به دنبال استفاده تجاری از یک مقوله نیستیم. اما مستعمین و مخاطبان این موضوع باید در جامعه رفته رفته حس کنند که با رشد این مساله در حال مواجه شدن هستند. مقام معظم رهبری هم تاکید داشته‌اند که امروز باید عزاداری‌ها جهت‌دار و مسیر اهداف نهضت‌ عاشورا باشد، باید در عقبه‌شان بستری انقلابی و تاثیر گذار وجود داشته باشد. همچنان که قبل از انقلاب بود.

ضرغامی افزود: رسانه ملی آئینه تمام نمای مردم است و رقبای خطرناکی هم دارد که سرمایه‌گذاری فراوانی روی موضوع رسانه انجام داده‌اند. امروزه هزاران شبکه تلویزیونی با موضوع و هدف گذاری ایران تولید شده‌اند و من می‌توانم به صورت علمی اثبات کنم که هیچ کجای جهان مانند ایران قابلیت دریافت شبکه‌های فاسد ماهواره‌ای را ندارد. کما اینکه بزرگترین و پرشبکه‌ترین ماهواره‌ها نیز بر بالای سر ما قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در میدان مبارزه با این شبکه‌های شیطانی یکی از ابزارهای ما مزیت‌ها نسبی ماست و یکی از مزیت‌های نسبی ما هم علاقه مردم به مداحی و مجالس مذهبی است. برخی فکر می‌کنند این برنامه‌ها و پخششان از رسانه ملی مخاطب ندارد. اما به اعتقاد ما مداحی ‌هایی که با ملودی ها و نواهای حرفه‌ای و فاخر تولید می‌شود ظرفیت اصلی ما برای مقابله با دشمنان است. اگر مداحی خوب از رسانه ملی پخش شود شک ندارم که مردم آن شبکه‌های شیطانی را خاموش می‌کنند و به گوش دادن به آن نواها روی خواهند آورد.

مراسم آیین اختتامیه و اهدای جوایز هشتمین "سوگواره نواها و اشعار آئینی" امروز با سخنرانی عزت‌الله ضرغامی، مسئولان، مداحان و شعرای آیینی جوان و پیشکسوت و با اجرای برخی از برگزیدگان بخش مداحی و شعر در سالن مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.