به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۳۳۹۷۸۴

محکومیت پنج شهروند تاجیکستان در آلمان

محکومیت پنج شهروند تاجیکستان در آلمان
گروه بین الملل: پنج شهروند تاجیکستان را به اتهام عضویت در گروه داعش به حبس‌های طولانی محکوم کرد. این افراد به عنوان پناهجو به آلمان آمده‌اند. سن افراد محکوم شده بین ۲۵ تا ۳۴ سال اعلام شده اما اسامی آنان فاش نشده است.
یان فان لسن، قاضی دادگاه گفت: ادعاهای دادستان به طور کامل تأیید شده و درخواست‌های وکلای مدافع برای دریافت مدرک "به شفاف‌سازی کمک نکرده و فقط رسیدگی را به تأخیر انداخته" است.
طولانی‌ترین مدت حبس در میان این پنج تن برای فردی به نام صنعت‌الله ک. صادر شده است که ۹ سال و شش ماه است.صنعت‌الله ک. به دلیل تهیه سلاح و برنامه‌ریزی حمله برای کشتن یک مرد در شهر نویس آلمان که نظرات انتقادی درباره اسلام داشته، محکوم شده است؛ حمله‌ای که البته به وقوع نپیوست و خنثی شد.
سایر افراد به نام‌های محمدعلی گ.، عزیزجان ب.، فرهادشاه ک. و کامران ب. به دلیل عضویت در یک سازمان تروریستی به ۴۴ ماه تا هشت سال و نیم حبس محکوم شدند.
مرد دیگری به نام راوسان ب. نیز سال ۲۰۲۱ توسط همین دادگاه به دلیل عضویت در داعش و مشارکت در تأسیس هسته آلمانی این گروه و حمایت از دو حمله برنامه‌ریزی شده، به هفت سال زندان محکوم شده بود.به گفته مقامات دادستانی آلمان، این پنج نفر که ساکن این کشور هستند، ژانویه سال ۲۰۱۹ به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.این افراد قصد داشته‌اند در ابتدا به تاجیکستان بازگشته و در آنجا در "جهاد مسلحانه"، در مبارزات علیه دولت این کشور شرکت کنند. به گفته دادستانی، این افراد چندی بعد از این تصمیم صرف‌نظر کرده و به جای آن دست به برنامه‌ریزی برای اجرای عملیات تروریستی در خاک آلمان زده‌اند.
رسیدگی به پرونده محکوم‌شدگان تقریبا یک سال به طول انجامید. متهمان و دادستان کل می‌توانند در اعتراض به حکم دادگاه نزد دیوان عالی فدرال آلمان تقاضای تجدیدنظر کنند.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها