به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۳۹۸۸۱
گزارش‌های صداوسیما وهن مردم است

صداوسیما شعور مردم را پایین فرض می‌کند

صداوسیما شعور مردم را پایین فرض می‌کند
گروه سیاسی: حدود یک ماهی است که از آزادسازی قیمت چهار کالای اساسی و پرداخت یارانه نقدی دولت به جامعه هدف می‌گذرد، اما خبری از رضایت مردم نسبت به این رویکرد نیست.از طرفی، صدا و سیما هم تمام قد در کنار دولت قرار گرفته و سعی دارد با تهیه برنامه‌هایی، روش و منش و کارِ اجرایی دولت در این خصوص را زیبا و با جرات به نمایش بگذارد، موضوعی که با واکنش‌های منفی مردم در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

در همین رابطه، معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس گفت: گزارشی که صدا و سیما چند روز پس از اقدام دولت در خصوص آزادسازی قیمت چهار کالای اساسی و پرداخت یارانه نقدی به مردم داشت، پایین فرض کردن شعور مردم بود.وی افزود: اینکه گزارش تهیه شود که چند خانم به فروشگاه بروند و چند کالا بخرند و بعد بخشی از پول یارانه معیشتی آن‌ها هم بماند، بسیار تصنعی و تهوع‌آور بود. این روند، وهن مردم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: من با سیاه‌نمایی هم مخالفم، اما نشان دادن اینکه همه چیز گل و بلبل است، مبتنی بر واقعیت‌های جامعه نیست.سعیدی اظهار داشت: رهبر انقلاب از مجلس خواسته بودند در جریان اصلاح ساختار اقتصادی، دولت را کمک کنند تا رانت هم حذف شود. این اتفاق مبارکی است و طبیعتاً تبعاتی هم دارد، اما باید میزان تبعات آن مشخص شود.

وی با اشاره به همکاری مجلس با دولت، افزود: ما پیش‌بینی ۹ میلیارد دلار برای تخصیص ارز ترجیحی را داشتیم، اما به دولت اختیار دادیم که تصمیم بگیرد که نیاز به استفاده از این منابع را دارد یا نه، اما شرط گذاشتیم که سبد کالای غذایی مردم با قیمت شهریور ۱۴۰۰ برابری کند و این موضوع، از طریف کالابرگ حل شود که عملاً این اتفاق نیفتاد.عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: نکته دیگر این است که دولت گفت ما به ۹ دهک از ۱۰ دهک جامعه، یارانه معیشتی پرداخت می‌کنیم که متاسفانه این اتفاق هم نیفتاد. خیلی از افراد واجد شرایط یارانه از گرفتن این مبلغ بی‌بهره ماندند.

سعیدی یادآور شد: افزایش نقدینگی که به واسطه پرداخت یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی رخ داد، تورم‌زاست. اینکه گفته شود آزادسازی قیمت این چهار کالا، تنها ۱۰ درصد بر دیگر کالا و خدمات تاثیر می‌گذارد، یک جوک و شوخی جدی با مردم است. مگر می‌شود روغن و مرغ دو برابر شود، اما اجاره مسکن، حمل و نقل و... ۱۰ درصد افزایش پیدا کند؟

نماینده مردم چابهار تصریح کرد: اصلاح ساختار اقتصادی ضرورت دارد و باید در کنار این روند انکارناپذیر، مسیر برای مردم تبیین شود. سوال من این است که چرا این اصلاحات از سیاست‌های بانکی و پولی، گسترش روابط با کشور‌های همسایه، ظرفیت مرز‌ها شروع نشد و یک‌باره دولت رفت سراغ کاری که معیشت مردم را با چالش روبرو کرد.

وی در ادامه افزود: دولت سیزدهم، محسنانی هم دارد، مثل رفتن به استان‌های کشور، واکسیناسیون عمومی مردم و یا جرات انجام اصلاح ساختار اقتصادی، اما بنده به نحوه اجرای اصلاح ساختار اقتصادی دولت نقد دارم، همان‌طور که به کم‌کاری دولت قبل نسبت به معیشت دهک‌های پایین جامعه، نقد داشتم.سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود فقط در شعار‌ها از مردم گفت، اما در عمل و رویکردمان، ضریب هوشی مردم را پایین فرض کنیم. درست کردن رپرتاژ توسط صدا و سیما برای دولت، نه تنها کمکی به اقتصاد و اعتماد در جامعه نمی‌کند که حتی نتیجه عکس هم دارد.
مرجع : جامعه 24

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ۱۲:۱۶
کدام اصلاح ساختار اقتصادی ؟ اگر شعار هم میدهید مبهم گویی وکلی گویی نکنید شما که از چابهار وبلوچستان ومردم انجا اطلاعات دقیق دارید وضعیت معیشتی بومیان انجا را باعدد ورقم میدانید انها را منتشر کنید وبا توجه به امکانات‌منطقه راهکار مشخصی بدهید یادر مورد سیاستهای پولی وبانکی همینطور ؟ ایا مشکل اب شرب چابهار حل شد ؟ اگر نشد چرا نشد (388685)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها