به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۳۳۹۹۵۰

از متروپل تا مونوپل

از متروپل تا مونوپل
گروه سیاسی: روزنامه مردمسالاری نوشت: فاجعه متروپل آبادان علاوه بر غم‌های فراوانی که به مردم تحمیل کرد، درس‌های فراوانی هم با خود داشت. حالا دیگر مثل روز روشن است که اگر با فساد و بی‌قانونی و مدیریت هیاتی و دورهمی مقابله نکنیم، جانمان در خطر است.
برخلاف تلاش فراوان رسانه‌ای برخی از گروه‌ها برای تقلیل مقصران فاجعه متروپل به افراد، اما باید بدانیم که در دنیای امروز سرمایه‌گذار به دنبال سود بیشتر است و برای بهبود اوضاع باید به سراغ اصلاح سیستمی برویم که اجازه فساد به افراد را می‌دهد.مونوپل به معنای انحصار و در اختیار قرار داشتن همه امکانات در اختیار یک گروه خاص است. حالا سیل پیام‌های تسلیت بر سر مردم آبادان آوار شده است و حتی برخی گروه‌های سیاسی معلوم‌الحال که با قرار گرفتن در قدرت اوضاع و احوال اسف‌بار بر کشور و ناراحتی و درد را بر مردم حاکم کرده‌اند و در همان آبادان شورا و شهردار و فرماندار و… همه از اهالی همان فرقه‌اند، در پی ماهیگیری از این آب گل‌آلود هستند، گویی تا پیش از این قدرت تحلیل و جرات موضع‌گیری نداشتند.
اگرچه که این ژست‌ها و رفتار‌های مشمئز کننده برای همگان واضح و مبرهن است و نتیجه‌ای جز نمک‌ پاشیدن به زخم مردم آبادان ندارد، اما این فضای انحصاری و منفعلانه و ترس از هر موضع‌گیری حتی در سطح تخریب و آوار شدن یک ساختمان بر سر مردم، بسیار خطرناک است.
خطر فاجعه مونوپل در کشور که امکان و جرات تفکر، تحلیل و اظهارنظر را از افراد و گروه‌ها سلب می‌کند قطعا بیشتر از خطر متروپل است و حتما ادامه چنین وضعی منجر به ریزش و تخریب بنای اعتماد اجتماعی، امید، نشاط و شایسته‌سالاری خواهد شد.


 
برچسب ها: متروپل آبادان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها