به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۳۹۹۵۲

زمان به ضرر مسکو عمل می‌کند

زمان به ضرر مسکو عمل می‌کند
گروه بین الملل: وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان با ابراز اطمینان از ضربات سنگین تحریم‌های بین‌المللی به روسیه گفته است که درآمد صادر نفت و گاز نیز کمکی به مسکو نخواهد کرد.
این سیاستمدار حزب‌سبز‌ها در جلسه بحث بودجه در پارلمان فدرال پیش‌بینی کرد که اقتصاد روسیه به زودی به خط پایان می‌رسد. روبرت هابک گفت: «ممکن است پوتین هنوز بتواند ارتش را با عواید گندم و نفت سرپا نگاهدارد اما اقتصاد روسیه به شکل چشمگیری ریزش کرده و بیش از این دوام نخواهد یافت.»
هابک یادآور شد که به دلیل تحریم‌ها، پوتین دیگر نمی‌تواند از درآمدهای نفت یا گاز چیزی بخرد: «هیچ به روز رسانی ایمنی در باره هواپیماها انجام نمی‌شود و ناوگان هوایی به زودی زمین‌گیر می‌شود... تجارت با کشورهای بی‌طرف یا حتی طرفدار روسیه هم به میزان قابل توجهی کاهش داشته است... زمان علیه مسکو کار می‌کند.»
هابک تداوم واردات انرژی روسیه به آلمان را "واقعا شرم آور" خواند و انتقاد کرد که فشار افزایش بهای سوخت نیز بر دوش اقتصاد و جمعیت آلمان افتاده است.
وزارت اقتصاد روسیه  اذغان کرد که اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های غرب و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان، سه درصد کوچک شده است. این در حالی است که در ماه مارس از رشد ۳/ ۱ درصدی آن خبر داده شد.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها