به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۳۹۹۸۲

ماشین شخصی شان کانری به حراج گذاشته شد

ماشین شخصی شان کانری به حراج گذاشته شد
گروه فرهنگی: ماشین جیمز باند شخصی شان کانری با قیمت بیش از ۱.۵ میلیون دلار به حراج گذاشته شد.شان کانری اسکاتلندی در اولین فیلم جیمز باند «دکتر نه» (Dr.No) در سال ۱۹۶۲ بازی کرد و بعد از آن در پنج فیلم دیگر جیمز باند حضور داشت که آخرین نقش آفرینی او به عنوان شخصیت جیمز باند در سال ۱۹۸۳ در «هرگز نگو هرگز» (Never Say Never Again) بود. کانری در اکتبر ۲۰۲۰ در سن نود سالگی درگذشت.

در طول این سال ها، فیلم های جیمز باند بسیاری ساخته شده است. هفت بازیگر مختلف نقش شخصیت اصلی را بازی کرده‌اند که آخرین نفر دنیل کریگ بود که این نقش را ایفا می کرد. او با فیلم «زمانی برای مردن نیست» (No Time to Die) در سال ۲۰۲۱ بازی خود را در این نقش به پایان رساند. کانری نه تنها اولین، بلکه شاید مورد احترام ترین بازیگر باند بود. پس از مرگ او در سال ۲۰۲۰، ادای احترام های بی‌شماری به کانری، به افتخار حرفه‌اش و تصویری خیره‌کننده از مامور ۰۰۷ ابراز شد. کانری در نقش باند مسئول معرفی عشق این شخصیت به ماشین، دقیقا با همین استون مارتین DB5 نمادین بود.

اکنون ماشین جیمز باند شخصی کانری، با قیمت بیش از ۱.۵ میلیون دلار حراج گذاشته شده است. طبق اعلام حراجی Broad Arrow Auctions، استون مارتین DB5 مدل ۱۹۶۴ در ۱۸ آگوست در مرکز مونتری جت به حراج گذاشته خواهد شد. پست اینستاگرام این شرکت همچنین توضیح می دهد که بخش قابل توجهی از فروش استون مارتین DB5 کانری مستقیماً به صندوق خیریه شان کانری کمک می کند.

اگرچه این خودروی کلاسیک با قیمت گزافی به حراج گذاشته خواهد شد، اما کمک مالی به صندوق خیریه شان کانری، میراث این بازیگر را گرامی می دارد. در حالی که کانری بیشتر به خاطر بازی در نقش جیمز باند شناخته شده بود، اما در طول زندگی خود یک بشردوست واقعی بود. کانری از دستمزدش، میلیون‌ها دلار به سازمان‌های خیریه اهدا کرد تا به بهبود زندگی دیگران در کشور خود اسکاتلند و نقاط دیگر جهان کمک کند.

شش دهه پس از اکران دکتر نه، تماشاگران سینما همچنان فیلم‌های باند را دنبال می کنند. با رفتن دنیل کریگ، تماشاگران مشتاقانه منتظرند تا بفهمند چه کسی نقش جیمز باند بعدی را بازی خواهد کرد. مشخص است که طرفداران جیمز باند، هنوز هم مثل همیشه در مورد ابرجاسوس معروف، هیجان زده هستند.
برچسب ها: جیمز باند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها