به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۴۰۰۶۵

قطع برق شبکه خانگی دربرخی از مناطق تهران

قطع برق شبکه خانگی دربرخی از مناطق تهران
گروه اقتصادی: تابستان بدون خاموشی شاید دیگر شبیه به آرزو باشد. اما هفته گذشته وعده تحقق این رویا را در سال جاری داده‌اند. با این حال قبل از اینکه تابستان فرا برسد برخی از مشترکان از مناطق مختلف تهران گزارش‌هایی مبنی بر قطع برق داده‌اند.

شهروندان تعدادی از شهرهای جنوبی نیز از هفته‌ها قبل اعتراضاتی نسبت به قطع برق شبکه خانگی داشتند. در همین زمینه سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که در صورت به‌کارگیری طرح‌های جابه‌جایی بار و نیز مدیریت مصرف، می‌توانیم تابستانی بدون خاموشی داشته باشیم.

طبق اعلام وزارت نیرو تعمیرات نیروگاهی در دو بخش حرارتی و برق آبی انجام پذیرفته و این واحدها از نیمه اول خرداد در مدار تولید قرار می‌گیرند.وزیر نیرو نیز اعلام کرد: سال گذشته چند واحد حرارتی در سال گذشته دچار َآسیب شدند. ۹۹ درصد مشکلات نیروگاه‌ها رفع شد تعمیرات که این رقم برای نیروگاه‌های برق‌آبی ۱۰۰ درصد است.

قطع برق به رفتار مشترکان بستگی دارد
البته به‌رغم این مقدار پیشرفت، علی‌اکبر محرابیان آرزوی تابستان بدون خاموشی را مشروط بر رفتار مصرف‌کنندگان کرد.بررسی رفتار مشترکان نشان می‌دهد که قبل از شروع تابستان و با گرم‌شدن هوا مصرف برق مشترکان به‌طور میانگین ۱۰ درصد رشد داشت. به نظر می‌رسد در روزهای آتی و با راه‌اندازی بیشتر کولرهای آبی و گازی میزان رشد مصرف بیشتر هم شود.

به هر حال تابستان نزدیک است و به مردم وعده تابستان بدون خاموشی را داده‌اند. اما اینکه موضوع مشروط بر رفتار مصرف‌کنندگان دارد، احتمالاً انتظار این است که مشترکان در اوج گرما کمتر از برق، به‌ویژه کولر استفاده کنند.
البته وزارت نیرو اعلام کرد با در نظرگرفتن مشوق‌هایی سعی می‌کند مردم را به سمت کم‌مصرفی سوق دهد. اما آیا این مشوق‌ها به‌تنهایی منجر به بهبود الگوی مصرف برق می‌شود؟
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: قطع برق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها