به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۴۰۱۱۶

پوتین سرطان پیشرفته دارد

پوتین سرطان پیشرفته دارد
گروه بین الملل: «سه مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا» جزئیاتی از یک گزارش محرمانه را با نشریه نیوزویک درمیان نهاده‌اند که بر اساس آن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بهار امسال هم از یک سوء قصد جان به در برده و هم به دلیل «سرطان پیشرفته» تحت درمان قرار گرفته است.
نیوزویک در گزارش مشروحی  نوشت گزارش اطلاعاتی محرمانه به درخواست جو بایدن تهیه شده بود. این نشریه به نام سه مقام آمریکایی اشاره نکرده، اما می‌گوید که آنها از سه اداره اطلاعاتی مختلف هستند.به نوشته این گزارش، تلاش برای سوء قصد به ولادیمیر پوتین در ماه مارس، حدود سه ماه پیش، رخ داده و او در ماه بعد، آوریل، زیر درمان برای رسیدگی به «سرطان پیشرفته» بوده است.در حالی که روسیه از اواخر بهمن سال گذشته درگیر جنگ گسترده در اوکراین است، در ماه‌های اخیر گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌های متعددی منتشر شده که حاکی است شرایط جسمانی ولادیمیر پوتین وخیم شده است.وزیر اطلاعات اوکراین چندی پیش گفت که پوتین همزمان که «شدیدا بیمار است» حال روحی «بسیار وخیمی دارد».
همزمان انتشار فیلم‌هایی از لرزش دست راست و نیز خمیدگی ناگهانی زانوی ولادیمیر پوتین در دیدار با یک رهبر خارجی به گمانه‌زنی‌ها در مورد حال جسمانی او دامن زده است. صورت به‌شدت پف کرده و کمتر شدن موی سرش نیز مشهود است.منابع آمریکایی یادشده به نیوزویک گفته‌اند که همزمان رفتار توام با شک و سوء‌ظن آقای پوتین تشدید شده و لذا، اقداماتش غیر منتظره است.
گزارش افزوده که کنترل ولادیمیر پوتین بر حکومت روسیه هنوز قوی است، اما دیگر مانند گذشته نیست و «همگان احساس می‌کنند که دوره او دارد به سر می‌رسد».به نوشته نیوزویک،  پوتین «قطعا بیمار» است اما معلوم نیست که مرگ او نزدیک باشد، و در هر حال، نباید صبر کرد تا وی نظرات و عملکرد خود را دیکته کند.
با این حال، گزارش می‌افزاید که احتمال بروز هرج و مرج شدید در روسیه در نبود ولادیمیر پوتین «برای جهان بسیار خطرناک» خواهد بود و لذا، آمریکا باید برای این وضعیت هم «آماده باشد».
در واکنش به گزارش‌های این‌چنینی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هفته گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون فرانسه اظهار داشت که هیچ آدم عاقلی به سلامتی ولادیمیر پوتین شک نمی‌کند.
اما یکی از سه «مقام آمریکایی» که منبع گزارش نیوزویک است، گفته که اظهارات سرگئی لاوروف بیشتر جنبه بیان وفاداری داشته تا تشخیص پزشکی، و در هر حال، سخنان او را نباید جدی گرفت.گزارش اطلاعاتی آمریکایی هر چند بر اساس یک رشته اطلاعات محرمانه تهیه شده، اما همزمان رصد رفتار، و تجزیه و تحلیل تصمیمات و اقدامات رئیس جمهور روسیه از سوی نهادهای آمریکایی، بخش مهمی از گزارش را تشکیل داده است.
با این حال، «سه مقام ارشد امور اطلاعاتی آمریکا» به نیوزویک گفته‌اند که نظر به سابقه اشتباهات سنگین نهادهای اطلاعاتی در گذشته، دولت آمریکا نباید به گزارش تهیه شده در خصوص ولادیمیر پوتین بیش از حد اعتماد کند.گزارش‌های نهادهای آمریکایی در مورد این‌که عراق در دوران رهبری صدام حسین سلاح کشتار همگانی داشته یا گزارش‌هایی با ادعای این‌که اسامه بن‌لادن، رهبر وقت القاعده، در آستانه مرگ بوده، به افتضاحات بزرگ اطلاعاتی مبدل شدند.در هر حال، مقامات آمریکایی گفته‌اند که حال و روز جسمانی و روحی ولادیمیر پوتین به وضعیت جنگی روسیه در اوکراین شبیه است؛ خسته و مبهم.
یورش همه‌جانبه روسیه به اوکراین در حالی یک‌صدمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که با وجود پیروزی تاکتیکی روسیه در تسلط بر لوهانسک و دونباس، نظامیان روس تنها بر ۲۰ درصد از خاک اوکراین مسلط هستند.به نوشته گاردین، جبهه‌های جنگ در طول یک هزار کیلومتر برقرار است.ولادیمیر زلونسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفته است که روزانه یک‌صد اوکراینی در شرق این کشور کشته و هر روز ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن دیگر هم زخمی می‌شوند.هرچند روسیه در مورد شمار تلفات نظامیانش پنهان‌کاری می‌کند، اما دستور این هفته کرملین برای ورود افراد در هر سنی به ارتش، شاهدی بر تلفات بسیار سنگین این کشور در جنگ کنونی تعبیر شده است.


 
برچسب ها: پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها