به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۴۰۱۵۶

چهره‌هایی که از نوادگان بزرگان تاریخ هستند

چهره‌هایی که از نوادگان بزرگان تاریخ هستند
گروه فرهنگی: خانواده ها می توانند گاهی کمی گیج کننده باشند. و نه فقط زمانی که پای رفتار و روابط در میان است، بلکه این مسأله درمورد مقوله ی اصل و نسب هم صدق می کند.امروزه شرکت هایی هستند که می توانند با استفاده از ژنتیک، اجداد افراد را شناسایی کنند. این شرکت ها درباره ی چهره های مشهور هم تحقیق کرده اند و به حقایقی باورنکردنی درباره ی اجداد آن ها پی برده اند.در ادامه از سلبریتی هایی خواهیم گفت که از نوادگان چهره های بزرگ تاریخی هستند.

بیانسه نسبت دوری با ملکه انگلیس دارد
بیانسه، خواننده ی مشهور در رگ های خود خون سلطنتی دارد. او نسبت دوری با ملکه الیزابت دوم دارد و جد مشترک آن ها هنری دوم، پادشاه انگلیس است.

آنجلینا جولی از نوادگاه فیلیپ دوم، پادشاه فرانسه است
فیلیپ دوم از سال ۱۱۸۰ تا ۱۲۲۳ میلادی بر فرانسه حکومت کرد و به ثبات اقتصادی ای که به کشور خود بخشید مشهور است. او خزانه ی سلطنتی را هم افزایش داد. آنجلینا جولی، بازیگر مشهور از نوادگان مستقیم فیلیپ دوم است و درنتیجه خون سلطنتی دارد. او در سال ۲۰۰۴ در فیلم «اسکندر» (Alexander) نقش ملکه المپیاس را در برابر وال کیلمر بازی کرد که نقش فیلیپ دوم را برعهده داشت، البته او فیلیپ دوم مقدونیه بود.

برد پیت از نوادگان هنری دوم، پادشگاه انگلیس است
نسب برد پیت به هنری دوم می رسد که از سال ۱۱۵۴ میلادی تا زمان مرگش در سال ۱۱۸۹ میلادی بر انگلیس حکومت کرد. جالب آنکه همسر هنری دوم، النور ِ آکیتن، ابتدا با یکی از اعضای خاندان سلطنتی فرانسه ازدواج کرده بود، امری که جدایی را یک جورهایی در سرنوشت برد پیت و آنجلینا جولی قرار داد. همچنین به دلیل همین موضوع برد پیت نسبت دوری با ملکه الیزابت دارد.

هلنا بونهام کارتر نتیجه ی لرد هنری اسکویت، نخست وزیر بریتانیا است
هلنا بونهام کارتر گرچه بیشتر با نقش های عجیب و غریبش شناخته می شود، اما از خانواده ی شهیری هم هست. لرد هنری اسکویت از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۶ میلادی نخست وزیر انگلیس بود. بونهام کارتر با جین آستین، نویسنده ی انگلیسی هم نسبت دوری دارد.

هری لوید از نوادگان چارلز دیکنز است
هری لوید که در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نقش ویسریس تارگرین را برعهده داشت، ندیده ی چارلز دیکنز، نویسنده ی شهیر انگلیسی است. مادر لوید، ماریون از نوادگان فرزند هفتم دیکنز است، هنری فیلدینگ دیکنز که ۵ فرزند داشت.

بندیکت کامبربچ نسبت دوری با ریچارد سوم، پادشاه انگلیس دارد
بندیکت کامبربچ نسبت دوری با ریچارد سوم دارد که از سال ۱۴۵۲ تا ۱۴۸۵ میلادی بر انگلیس حکومت کرد. او آخرین پادشاه انگلیس بود که در جنگ جان خود را از دست داد و قرن ها بعد تحقیقات زیادی بر روی بقایای کشف شده از او صورت گرفت. آنچه کشف شد برای خاکسپاری مجدد او کافی بود. کامبربچ در مراسم خاکسپاری مجدد ریچارد سوم به قرائت یک شعر پرداخت.

سیگورنی ویور از نوادگان هنری اول، پادشاه انگلیس است
از قرار معلوم سلبریتی های زیادی هستند که نسب آن ها به پادشاهان انگلیسی می رسد. هنری اول که از سال ۱۱۰۰ میلادی تا زمان مرگش در سال ۱۱۳۵ میلادی بر انگلیس حکومت کرد، شاید بدون جانشین پسر از دنیا رفته باشد، اما دودمان او در همه جا پراکنده شده است. سیگورنی ویور که بیشتر با نقشش در فیلم «بیگانه» (Alien) شناخته می شود، از نوادگان هنری اول است و به همین دلیل نسبت دوری با ملکه انگلیس دارد.

جیک جیلنهال از نوادگان ادوارد سوم، پادشاه انگلیس است
ادوارد سوم از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۷۷ میلادی بر انگلیس حکومت کرد و به عنوان یک پادشاه نسبتاً سنتی شناخته می شود که جنگ طلب بود اما در عین حال رحم و مروت زیادی هم از خود نشان می داد. سلبریتی های زیادی از جمله جیک و مگی جیلنهال از نوادگان او هستند. دیگر چهره های مشهور مایکل داگلاس و هیلاری داف هستند.

مگان مارکل با ویلیام شکسپیر نسبت دارد
ما می دانیم که مگان مارکل به واسطه ی ازدواجش با پرنس هری، دوک ساسکس با خاندان سلطنتی انگلیس نسبت دارد. اما او از قبل با چهره ی مشهوری نسبت داشته است. در حقیقت، مارکل نسبت دوری با ویلیام شکسپیر، نویسنده ی شهیر انگلیسی دارد.

آزی آزبورن با نیکلای دوم، تزار روسیه نسبت دارد
به گفته ی محققان آزی آزبورن از نوادگان نئاندرتال ها است. و او نه تنها با جسی جیمز، کابوی و راهزن سنگدل آمریکایی، بلکه با آخرین سزار روسیه، نیکلای دوم هم نسبت دارد. خانواده ی نیکلای دوم در جریان انقلاب روسیه کشته شدند.

زویی دشانل با لویی چهارم، پادشاه فرانسه نسبت دارد
زویی و خواهرش امیلی دشانل هر دو در هالیوود شهرتی برای خود دست و پا کرده اند. زویی ستاره ی سریال «دختر جدید» (New Girl) است و امیلی نقش اصلی سریال «استخوان ها» (Bones). و هر دوی آن ها خون سلطنتی هم در رگ دارند و نسب آن ها به لویی چهارم می رسد که از سال ۹۳۶ تا ۹۴۵ میلادی بر فرانسه حکومت کرد.

رابرت پتینسون از نوادگان ولاد صلابه‌گر است
رابرت پتینسون شاید نقش دراکولای عاشق پیشه، ادوارد کالن را در مجموعه فیلم «گرگ و میش» (Twilight) بازی کرده باشد اما او در واقعیت هم با «دراکولا» نسبت خونی دارد. اینطور که گفته می شود برام استوکر، نویسنده ی ایرلندی و خالق رمان «دراکولا»، شخصیت معروف داستان خود را از حاکم ستمگر ترانسیلوانی (منطقه ای که حالا رومانی نام دارد)، ولاد صلابه‌گر الهام گرفته بود و پتینسون از طریق خاندان سلطنتی انگلیس با او نسبت دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها