به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۴۰۱۶۳

بابهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت قلب آشنا شوید

بابهترین نوشیدنی‌ها برای تقویت قلب آشنا شوید
گروه سلامت: قلب مهمترین قسمت بدن می باشد که با هر کنشی واکنشی نشان می دهد و برای تقویت آن می توان علاوه بر ورزش و تنفس هوای پاک از تعدادی نوشیدنی نیز استفاده کرد. برخی از میوه ها خاصیت تقویت کنندگی قلب دارند که به صورت آب میوه می توان از آنها بهره گرفت، مانند:
 
1. آب مرکبات
آب پرتقال، لیمو، گریپ فروت و... بخاطر فیبر، ویتامین C، پتاسیم و کولین موجود در آنها به تقویت قلب کمک کرده و از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می کند.
2. آب انار
انار به میوه تصفیه کننده خون معروف است، آب انار نیز بازکننده عروق قلب می باشد و خون را در رگ ها به جریان می اندازد افراد با نوشیدن آب انار از سفت و ضخامت دیواره سرخرگ‌ها جلوگیری می کنند.
3. آب هندوانه
آب هندوانه به دلیل دارا بودن سپترولین و آرژینین از تجمع چربی اضافه داخل رگ‌های خونی جلوگیری می کند و باعث تعادل فشار خون می شود.
4. آب گوجه فرنگی
گوجه فرنگی از دسته سبزیجاتی است که فشار خون را پایین می آورد و مقدار کلسترول را کنترل کرده، نوشین آب گوجه فرنگی بدون نمک از میزان تری‌گلیسیرید خون کم کرده و به تقویت قلب می پردازد.
5. آب آناناس
آب آناناس تازه بخاطر پتاسیم بالایی که دارد از سکته قلبی جلوگیری می کند و به کاهش مقدار کلسترول بد خون کمک می کند.
6. آب اسفناج
آب اسفناج با داشتن کالری کم خود باعث کاهش چربی های خونی و پایین آمدن فشار خون بالا می شود و تپش قلب را تنظیم می کند، اسفناج سرشار از منیزیم و پتاسیم است که هر دو مقوی قلب می باشند.
برچسب ها: تغذیه سلامت قلب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها