به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۳۴۰۱۶۴

علائم زخم معده را بشناسید

علائم زخم معده را بشناسید
گروه علمی: یکی از اصلی‌ترین علائم زخم معده، درد معده است. این درد ممکن است به دلایل مختلفی در شما ایجاد شود.درد معده که از علائم اصلی زخم معده می باشد ممکن است به دلایل مختلفی در شما ایجاد شود اما اگر در حالتی که معده شما خالی است، این درد شدید می‌شود، به احتمال قوی دچار زخم معده هستید. درد معده معمولا موقتی است و ممکن است چند دقیقه الی چندین ساعت طول بکشد. علائم زخم معده عصبی با انواع دیگر مشابه است و ما در ادامه به علائم زخم معده خواهیم پرداخت.

حالت تهوع و استفراغ
اگر بدون وجود دلیل خاصی، به صورت مداوم و مستمر دچار حالت تهوع هستید، باید این علامت را جدی بگیرید. یکی از علائم زخم معده داشتن حالت تهوع شدید و به مدت طولانی است و برخی از افراد استفراغ را نیز تجربه می‌کنند. در برخی از اوقات ممکن است استفراغ دارای رنگ طبیعی نباشد و کمی تیره‌تر از حالت طبیعی است. در مواردی نیز استفراغ همراه با خون اتفاق میفتد.

مدفوع تیره
یکی دیگر از نشانه‌های زخم معده، حالت غیرطبیعی مدفوع است. در اغلب اوقات مدفوع به رنگ تیره و متمایل به سیاه خواهد بود.

سرگیجه
سرگیجه نیز یکی از علامت‌هایی است که ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد اما به عنوان یکی از علائم زخم معده نیز به شمار می‌رود. سرگیجه‌ی ناشی از زخم معده معمولا به صورت مقطعی بوده و بیشتر در زمانی رخ می‌دهد که معده خالی و یا بیش از حد پر است.

احساس خستگی مفرط
اگر در طی روز و بدون انجام فعالیت‌های سنگین، احساس خستگی می‌کنید، حتما باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. برخی از کسانی که با بیماری زخم معده درگیر هستند، تنها با انجام فعالیت‌های روزانه و سبک به زودی خسته و بی‌انرژی می‌شوند.

دل درد شدید
همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، احساس درد در ناحیه‌ی معده، یکی از مهم‌ترین علائم زخم معده است. این درد بیشتر در هنگام صبح ناشتا و زمانی که معده خالی است، بیشتر خود را نشان می‌دهد. زمانی که زخم معده شدت پیدا کند، ممکن است حتی خونریزی در معده رخ دهد که در این مواقع درد معده به شدت افزایش پیدا می‌کند.

زردی و رنگ پریدگی پوست
یکی از نشانه‌های ظاهری زخم معده، تغییر رنگ پوست است. این رنگ پریدگی بیشتر در ناحیه‌ی صورت خودنمایی می‌کند. البته زرد شدن و رنگ پریدگی پوست ممکن است به دلایل دیگری مانند کم خونی و یا نارسایی قلبی نیز باشد؛ بنابراین در اولین فرصت حتما به دنبال پیدا کردن منشا آن باشید.

کاهش وزن زیاد در مدت کوتاه
اگر بدون تغییر رژیم غذایی و یا میزان فعالیت، وزنتان رو به کاهش چشمگیر است، باید آن را جدی بگیرید. اگر به همراه یکی از نشانه‌های مذکور، کاهش وزنی بدون دلیل را تجربه کرده اید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا روند تشخیص هرچه سریعتر آغاز شود.

برخی دیگر از علائم زخم معده عبارتند از:
- بی‌اشتهایی و احساس سیری کاذب
- احساس سوزش در معده
-  سوء هاضمه وعدم توانایی هضم برخی غذاها مانند غذاهای چرب
- احساس تنگی نفس
- احساس سوزش در قفسه سینه
- انقباض عضلات شکم
- التهاب معده و شکم
-مدفوع خونین
برچسب ها: زخم معده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها