کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کره شمالی باز هم موشک پراكنی کرد

15 خرداد 1401 ساعت 15:13


گروه بین الملل: کره شمالی بدون توجه به اخطارها و قطعنامه‌های سازمان ملل برای چندمین بار در ماه‌های اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.
ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ هشت موشک کوتاه برد بالستیک به سمت دریا در سواحل شرقی پرتاب کرده است. این موشک‌ها احتمالا از منطقه سونان در نزدیکی پایتخت کره شمالی شلیک شده‌اند.آمریکا از هفته‌های پیش هشدار داده بود که کره شمالی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ قصد دارد دوباره دست به آزمایش اتمی بزند.در پی آزمایش‌های اتمی پیونگ یانگ در آن سال، شورای امنیت سازمان ملل برای آخرین بار توانسته بود بر سر وضع تحریم‌هایی علیه کره شمالی به توافق برسد. به گفته محافل دیپلماتیک، این کشور از بمب اتم و موشک‌های بالستیک برخوردار است، اما تا کنون نتوانسته این دو سلاح را با هم ترکیب کند.آخرین آزمایش موشکی کره شمالی روز ۲۵ مه سال جاری بود که این کشور سه موشک را تست کرد. یکی از این سه، موشک قاره پیمای هوآسونگ ۱۷ بود. به گفته ستاد ارتش کره جنوبی، این موشک حدود ۳۶۰ کیلومتر برد دارد.به گزارش دفتر امنیت ملی سئول، کره شمالی در آخرین آزمایش موشکی خود همچنین یک دستگاه احتراقی اتمی را نیز تست کرده است. کره جنوبی به همراه نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور در واکنش به "اقدامات تحریک‌آمیز موشکی" کره شمالی یک رزمایش مشترک موشکی با مهمات جنگی قوی برگزار کردند. آمریکا همچنین تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی اما در پی وتوی روسیه و چین به ناکامی انجامید.ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل از ایالات متحده خواست تا "تحریم‌های یک جانبه" علیه کره شمالی اعمال نکند و به جای آن از "راه حل دیپلماتیک" استفاده کند.به گفته او تحریم‌ها می‌توانند به تشدید تنش منجر شوند و پیامدهای منفی انسانی برای کره شمالی به همراه داشته باشند.بسته تحریمی پیشنهادی واشنگتن از جمله شامل میزان نفتی می‌شد که کره شمالی مجاز است سالیانه برای اهداف غیرنظامی وارد کند. این طرح همچنین تحریم‌هایی علیه صادرات کالاهایی مانند ساعت و سوخت‌های فسیلی کره شمالی را شامل می‌شد.
همچنین برای مقابله با حملات سایبری احتمالی کره شمالی این کشور دیگر اجازه دریافت تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات را نمی‌داشت.




 


کد مطلب: 340250

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/340250/کره-شمالی-باز-هم-موشک-پراكنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir