به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۳۴۰۲۷۲
شکستن رکورد سی ساله در آستانه تصمیم بزرگ؛

سیدجلال سومین مرد تاریخ پرسپولیس شد

گروه ورزشی: آخرین بازی فصل پرسپولیس با یک رکورد ویژه برای سیدجلال حسینی همراه شد؛ رکوردی که نزدیک به سی سال دست نخورده باقی مانده بود.
سیدجلال سومین مرد تاریخ پرسپولیس شد
علی پروین، محمد پنجعلی، حسین عبدی، افشین پیروانی و بهروز رهبری‌فرد ترکیب 5 نفره‌ای بودند که برای سالهای طولانی عنوان بیشترین تعداد بازی را در اختیار داشتند و باتوجه به فقدان ثبات در پرسپولیس و عدم ظهور ستاره‌ای که نمایش درخشان مستمر داشته باشد، بعید به نظر می‌رسید که کسی به جمع این نفرات وارد شود اما سیدجلال حسینی این رکورد بزرگ را به خود اختصاص داد.

سیدجلال که در دوره اول بازی با پیراهن پرسپولیس 64 بار در این تیم به میدان رفته بود، در دوره دوم که از لیگ شانزدهم آغاز شد و تا همین حالا نیز ادامه دارد، 197 بازی انجام داده تا به رکورد 261 مسابقه رسمی در جمع سرخپوشان برسد.
به طور متوسط حسینی 32.6 بازی به ازای هر فصل انجام داده و این در حالی است که او پس از سی سالگی به پرسپولیس پیوست و این رکورد فوق‌العاده را در دهه چهارم زندگی ثبت کرده و همین موضوع ارزش کار او را بیشتر می‌کند.



پرش استثنایی سیدجلال حسینی در بازی با فجرسپاسی؛ او در چهل سال و چهار ماهگی این آمادگی را به نمایش گذاشته است.
کاپیتان شماره چهار پرسپولیس در لیگ هجدهم و زمانی که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی صعود کرد، 39 بار پیراهن این تیم را پوشید که این بهترین رکورد او در جمع قرمزها محسوب می‌شود.
سیدجلال این فصل اگرچه نتوانست گلزنی کند اما فصل گذشته با شش گل، نقش پررنگی در موفقیت سرخپوشان ایفا کرد و در 39 سالگی بهترین روزهای فوتبال خود را گذراند.
حسینی در پرسپولیس زوج خط دفاعی را به همراه محسن بنگر، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و این فصل با فرشاد فرجی، وحدت حنانوف، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی تشکیل داده و مدافعان بسیاری را در کنار خود داشته است.
نکته جالب اینکه سیدجلال تنها چهار بازی تا عبور از رکورد محمد پنجعلی فاصله دارد و در صورتی که قراردادش برای فصل آینده تمدید شود، بی گمان از کاپیتان پیشین پرسپولیس گذر خواهد کرد اما رسیدن به رکورد 344 بازی علی پروین برای او هم دست نیافتنی به نظر می‌رسد.


حسینی آخرین کارت زرد این فصل پرسپولیس را نیز به نام خود ثبت کرد؛ کمتر کسی است که آخرین اخراج او (دربی لیگ شانزدهم) را در خاطر داشته باشد.
رسیدن به رکورد 261 بازی در حالی برای حسینی اتفاق افتاده که او این فصل 1443 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و دهمین بازیکن فصل پرسپولیس از نظر تعداد دقایق حضور در زمین است.
کاپیتان قرمز بهمن سال گذشته به آمار 250 بازی در پرسپولیس رسید و از آن زمان تا حالا یک بازی در سوپرجام، یک دیدار در جام حذفی و 9 بازی هم در لیگ برتر انجام داده و برخلاف باور عمومی گروهی از طرفداران پرسپولیس، مورداعتماد یحیی گل‌محمدی قرار دارد.
برچسب ها: سید جلال حسینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها