به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۳۴۰۳۱۸

حمله دوباره بیل گیتس به بازار ارزهای دیجیتال

حمله دوباره بیل گیتس به بازار ارزهای دیجیتال
گروه اقتصادی: بیل گیتس که به عنوان بنیانگذار مایکروسافت شناخته می‌شود اخیرا در یک مصاحبه با اعلام اینکه تولید محصولات مطلوب ارزش شرکت‌ها را مشخص می‌کند گفت ارزهای دیجیتال برخلاف سایر سرمایه‌گذاری‌ها برای جامعه سودی به همراه ندارند.
 
عدم تمایل بیل گیتس به حوزه ارزهای دیجیتال
بیل گیتس که با ثروت شخصی حدود ۱۱۶ میلیارد دلار به عنوان چهارمین مرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود تاکید کرد تاکنون هیچ نوع ارز دیجیتالی را خریداری نکرده و به جای سرمایه‌گذاری روی این حوزه ترجیح می‌دهد روی کارهایی که خروجی ارزشمندی دارند سرمایه‌گذاری کند.

گفتنی است ارزش رمزارزها در سال ۲۰۲۲ حدود یک تریلیون دلار افت کرد و فقط در اواسط اردیبهشت ماه طی یک روز حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش آنها کاهش یافت. ارزش بیت کوین که به عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتالی در جهان محسوب می‌شود نیز در نوامبر ۲۰۲۱ توانست به بیش از ۶۸ هزار دلار برسد و یک رکورد قیمتی جدید را برای خود ثبت کند، اما در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۲ ارزش آن به ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

گفتنی است علاوه بیل گیتس، یک میلیارد دیگر یعنی وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی نیز اخیرا در نشست سالانه این شرکت اعلام کرد به حوزه رمزارزها شک دارد و آن را غیرواقعی می‌داند. وی افزود مشخص نیست رمزارزها طی ۵ یا ۱۰ سال آینده با افزایش قیمت مواجه می‌شوند یا بازهم شاهد افت آنها خواهیم بود، اما یک چیز حتمی است و آن این است که این بازار چیزی را به وجود نمی‌آورد و شبیه سحر و جادو است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها