به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۴۰۳۳

کلاهبرداری 3 میلیاردی از استاد دانشگاه

گروه حوادث: مردی که با همدستی همسرش از یکی از استادان دانشگاه سه‌میلیاردتومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.
کلاهبرداری 3 میلیاردی از استاد دانشگاه
یکی از استادان دانشگاه چندی قبل با مراجعه به دادسرای ناحیه شش تهران و طرح شکایتی اعلام کرد حسابدار وی، با سوءاستفاده از اعتماد و وکالتنامه تام‌الاختیار انجام امور مالی بیش از سه‌میلیاردتومان از اموال او را تصاحب کرده است. شاکی پس از معرفی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: «به دلیل مشغله کاری زیاد در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی -علمی و همچنین تدریس در دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور، از حدود هشت سال پیش جوانی به نام علی‌اکبر را به‌عنوان حسابدار استخدام کردم. پس از گذشت مدتی کوتاه و به واسطه اعتمادی که به این شخص پیدا کرده بودم، وی را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار خود انتخاب و با تنظیم وکالت محضری جامع او را مسوول رسیدگی به تمام امور مالی خود کردم.»

شاکی با اشاره به اینکه تمامی اعضای خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند، ادامه داد: «در طول هشت سال گذشته از طریق فروش خانه‌هایی در انگلیس، فروش و پیش فروش چند واحد آپارتمانی در منطقه تهرانپارس، انتقال درآمدهای مختلف خود اعم از اجاره آپارتمان‌های خود و همچنین حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی خود در خارج از کشور و همچنین سود حاصله از دو شرکت ثبت‌شده در انگلیس، چندین ‌میلیاردتومان را به صورت نقد در قالب ریال، پوند و دلار به علی‌اکبر پرداخت کردم و قرار بود تمامی این پول‌ها در پروژه‌ای ساختمانی که در تهران شروع کرده‌ام سرمایه‌گذاری شود. یک روز به صورت کاملا اتفاقی برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم بر خلاف اظهارات علی‌اکبر پروژه پیشرفت خوبی نداشته است.

از طریق مهندسان پروژه متوجه شدم فقط قسمتی کوچک از پول‌ها در این پروژه هزینه شده است. وقتی از علی‌اکبر توضیح خواستم او پس از آخرین تماس تلفنی من، دیگر پاسخگوی تلفن‌هایم نبود و پس از آن ناپدید شد. همزمان با این اتفاقات، به بانک رفتم و متوجه شدم علاوه بر چک‌هایی که خودم امضا کرده‌ام، چندین فقره چک بانکی دیگر نیز با امضای من نقد شده که از آنها هیچ اطلاعی ندارم و در واقع امضای من جعل شده است.» کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهم 32‌ساله با همدستی همسر 28‌ساله‌اش به نام مریم اقدام به پولشویی و تحصیل نامشروع اموال مالباخته از طریق «جعل امضا» و «صدور چک‌های بلامحل» و همچنین «جعل وکالتنامه برای فروش ملک در مناطق مختلف تهران» کرده است. آنها در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهم و همسرش در خیابان فاطمی شدند و هر دو نفر را دستگیر کردند.

علی‌اکبر در بازجویی‌ها تمام اظهارات شاکی را تایید و همسرش نیز به همدستی با علی‌اکبر اعتراف کرد. سرهنگ محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم و دیگر اسناد و مدارک تجمیع شده در پرونده، قرار قانونی توسط مقام قضایی صادر شده و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.»
مرجع : روزنامه شرق