به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۴۰۳۳۰

علائم ساده ای که نشانه افسردگی است

علائم ساده ای که  نشانه افسردگی است
گروه سلامت: تشخیص علائم بیماری‌های روان آسان نیست زیرا ممکن است در افراد مختلف به ‌طور متفاوتی ظاهر شود و حتی این امکان وجود دارد یک اختلال روانی مشابه مجموعه‌ای از علائم کاملا متفاوت را در افراد نشان دهد. ممکن است اختلالات روانی در برخی از افراد با علائم عادی تر خود را نشان دهد در حالیکه برخی دیگر ممکن است نتوانند حتی فعالیت‌های روزانه خود را به درستی انجام دهند اما علائم متداول خاصی وجود دارد که افراد باید هنگام شناسایی نشانه‌های مشکلات سلامت روان مراقب آنها باشند.

اختلالات روانی می‌توانند فوق العاده پیچیده و منحصر به فرد باشند. این اختلالات اغلب خود را در افراد مختلف به شکلهای مختلف نشان می دهند. اگر با یک اختلال روانی دست و پنجه نرم می کنید، مهم است که بدانید تنها نیستید. میلیونها نفر دیگر هم هستند که با همین مشکلات سر و کار دارند که می‌توان با مراجعه به یک درمانگر یا مشاور، کمک و حمایتهای لازم را دریافت کنید.

چند نشانه متداول وجود دارد که با کمک آنها می‌توان اختلالات روانی را بهتر تشخیص داد. روزنامه هندوستان تایمز به برخی از آنها اشاره کرده است:- افراد مبتلا به افسردگی ممکن است از فعالیت‌های اجتماعی کناره گیری کنند، برای خوابیدن مشکل داشته باشند یا علاقه خود را به کارهایی که پیش از این از آنها لذت می بردند، از دست بدهند.

- افراد مبتلا به اضطراب ممکن است در تمرکز کردن مشکل داشته باشند، ممکن است احساس بی قراری یا آشفتگی کنند و علائم جسمی مانند افزایش ضربان قلب یا تعریق را تجربه کنند.- برخی از افراد ممکن است تغییر در خلق و خو یا سطح انرژی خود تجربه کنند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است در تمرکز کردن یا خوابیدن مشکل داشته باشند.

اختلالات روانی می تواند بر عملکرد روزانه، روابط، انجام کارها یا انجام اساسی ترین وظایف ما تاثیر بگذارد. صرف نظر از شدت اختلال، اختلالات روانی به طور کلی سلامت جسمی، روانی و کیفیت کلی زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.متخصصان با بیان اینکه کاهش انگ مرتبط با اختلالات روانی و تلاش برای آگاهی بخشی بیشتر ضروری است، تاکید دارند: کمک گرفتن برای درمان بیماری‌های روانی مایه شرمساری نیست و می تواند یک دنیا تفاوت در کیفیت زندگی ایجاد کند. درمان علائم این اختلالات به فرد کمک می‌کند احساس بهتر و زندگی کاملتر و شادتری داشته باشد.
برچسب ها: افسردگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها