به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۴۰۳۳۲

اگربیماری کلیوی داریداز این میوه‌ها غافل نشوید

اگربیماری کلیوی داریداز این میوه‌ها غافل نشوید
گروه سلامت: اگر به بیماری کلیوی مبتلا هستید، گنجاندن انواع میوه‌ها در رژیم غذایی شما می‌تواند مفید باشد،
 اگر به بیماری کلیوی مبتلا هستید، گنجاندن انواع میوه‌ها در رژیم غذایی شما می‌تواند مفید باشد، به‌ شرطی‌که حاوی مقادیر بیش‌از‌حد پتاسیم و فسفر نباشد.

توت‌فرنگی
حاوی دو نوع فنل، آنتوسیانین و الاگیتانین است که عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد. این میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می‌کند.

کرن‌بری
سرشار از خواص ضد‌التهابی و ضد‌باکتریایی است که برای افرادی که از بیماری‌های کلیوی یا عفونت ادراری رنج می‌برند، مفید است.

زغال‌اخته
یک فنجان زغال‌اخته حاوی ۱۱۴ گرم پتاسیم و ۱۸ میلی‌گرم فسفر است. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی گیاهی به‌نام آنتوسیانیدین است که التهاب را کاهش می‌دهد و سلامت کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد.

تمشک
غنی‌ از مواد مغذی گیاهی به نام الاژیک اسید است که به خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد در بدن و جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند. این میوه حاوی فلاونوئیدها است که برای بهبود عملکرد کلیه مفید است و می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد.

سیب
یک سیب متوسط  دارای ۱۹۵ میلی‌گرم پتاسیم و ۲۰ میلی‌گرم فسفر است. مصرف سیب می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و قند خون و کاهش یبوست کمک کند. خواص ضد‌التهابی و محتوای فیبر بالای آن، به بهبود عملکرد کلیه کمک می‌کند.

آناناس
گزینه غذایی کم‌پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند. فشار خون بالا یکی از عوارض شایع بیماری کلیوی است. آناناس همچنین حاوی بروملین، آنزیم گوارشی است که به حل‌شدن سنگ کلیه در بدن کمک می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها