به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۴۰۳۴۶

آموزش نئونازی‌های آلمانی در روسیه

آموزش نئونازی‌های آلمانی در روسیه
گروه بین الملل: نئونازی‌های آلمانی در یک مرکز آموزشی شبه‌نظامی در سن پترزبورگ آموزش دیده‌اند. نیروهای این مرکز در جنگ اوکراین شرکت دارند. حزب چپ آلمان خواهان پی‌گرد قانونی شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی شده است.
وزارت کشور آلمان در پاسخ به پرسش مارتینا رنر، نماینده پارلمان از حزب چپ گفته است، اعضای سازمان جوانان حزب راست‌گرای افراطی ان‌.پ.د. و یکی از کوچک‌ترین احزاب نئونازی‌های آلمان به نام "راه سوم" در گذشته در دوره‌های یک مرکز آموزشی شبه‌نظامی در روسیه شرکت کرده‌اند. این مرکز توسط سازمان راست افراطی "جنبش امپراتوری روسیه" (RIM) در سن پترزبورگ اداره می‌شود.مارتینا رنر ،ضمن بیان این که مقامات امنیتی آلمان باید از آموزش نظامی نئونازی‌های آلمانی در روسیه جلوگیری کنند، گفته است:‌ «انتظار این است که مجریان قانون در آلمان علیه افرادی که در گذشته در دوره‌های آموزشی در روسیه شرکت کرده‌اند اقدام کنند.» او تاکید کرده است، نئونازی‌هایی که در روسیه برای استفاده از سلاح آموزش دیده‌اند تهدید بزرگی برای امنیت داخلی آلمان به‌شمار می‌روند.شاخه مسلح "جنبش امپراتوری روسیه" به نام "لژیون امپراتوری روسیه" در تهاجم ارتش روسیه به اوکراین شرکت دارد. در اوایل سال ۲۰۱۴ جنگجویان این سازمان در دونباس در کنار جدایی‌طلبان طرفدار روسیه مستقر شدند.
هفته نامه آلمانی "فوکوس" در سال ۲۰۲۰ به نقل از محافل امنیتی از مشارکت راست‌گرایان افراطی آلمان در چنین دوره‌های آموزشی نظامی در روسیه خبر داده بود اما مقامات امنیتی در این زمینه اقدام نکردند.  آموزش نظامی راست‌گرایان افراطی آلمان در اردوگاهی در شمال روسیه شامل آشنایی با طرز کار اسلحه و استفاده از مواد منفجره بوده است.در گزارش فوکوس همچنین آمده بود که گرداننده اردوگاه نظامی "پارتیزان" نام دارد، وابسته به یک سازمان راست‌گرای افراطی است و ادعا می‌کند که برای "سلطه نژاد سفید" می‌جنگد.
ایالات متحده در ماه آوریل ۲۰۲۰ این سازمان را در لیست گروه‌های تروریستی جهان قرار داد.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها