به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۳۴۰۴۶۵

کاهش شدید مصرف لبنیات پس از گرانی اخیر

کاهش شدید مصرف لبنیات پس از گرانی اخیر
گروه اقتصادی: رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای قیمت لبنیات حدود ۸۰ درصد افزایش نرخ را تجربه کردند این در حالیست که افزایش قیمت سبد محصولات لبنی نسبت به تورم پایین‌تر است.
 
میر اسلام تیموری رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران، با اشاره به کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، گفت: لبنیات جزو اولویت سبد خانوارها است از این‌رو افزایش نرخ لبنیات در میزان مصرف و خرید آن تاثیر مستقیم گذاشته است.وی با اشاره به تبعات اصلاح نظام یارانه‌ای بر میزان مصرف لبنیات، افزود: ۱۵ تا ۲۰ درصد میزان مصرف لبنیات از ۲۲ اردیبهشت کاهش پیدا کرد این میزان کاهش مصرف در کوتاه مدت محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود در دراز مدت کاهش مصرف لبنیات افزایشی شود.

تیموری تاکید کرد: انجمن طرح قابل اجرایی را به دولت داده است که اگر اجرا شود می‌توان امیدوار باشیم که مصرف سرانه لبنیات به ۹۰ کیلو در سال برسد. اگر ۷۵ هزار تومان از یارانه دهک‌های محروم جامعه از طریق کالا برگ به خرید شیر تخصیص داده شود میزان سرانه مصرف به ۹۰ کیلو در سال می‌رسد.وی میزان افزایش نرخ لبنیات بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای را حدود ۸۰ درصد خواند و‌ گفت: افزایش قیمت سبد محصولات لبنی نسبت به تورم پایین‌تر است.
در پایان نشست احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، با بیان اینکه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای حجم تولید شیر خام کاهش پیدا نکرده است، افزود: گزارشی از تعطیلی واحدی تولید بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای نداشته‌ایم .

وی تاکید کرد: اصلاح نژادی در گاوداری‌های کشور با قدرت دنبال می‌شود و ۲۵ درصد از اشتغال در بخش کشاورزی در این حوزه است.مقدسی در پایان گفت: شرکت آریو تجارت سهیل وابسته به تعاونی روستایی، نهاده فروردین را فروخته است اما نهاده‌ای ندارد که بخواهد به دامداران عرضه کند.
مرجع : عصر ایران
برچسب ها: لبنیات
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها