به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۴۰۶۳۳

لوازم خانگی بدون کد رهگیری قاچاق است

لوازم خانگی بدون کد رهگیری قاچاق است
گروه اقتصادی:رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: اگر کالایی در سطح عرضه بدون کد رهگیری و شناسه کالا باشد به منزله کالای قاچاق است.به  گزارش مهر، اکبر پازوکی با بیان اینکه اطلاع رسانی در سطح عرضه برای خرید کالای دارای کد رهگیری انجام شده است، اظهار کرد: به تمامی توزیع کنندگان بزرگ اعلام کردیم فقط به افرادی که در سامانه جامع تجارت کد نقش دریافت کرده اند کالا بفروشند و به افرادی که در این سامانه ثبت نام نکردند کالایی به فروش نرسد. همچنین به خرده فروشان نیز اعلام شده مشخصات تمامی فروشندگانی که از آنها کالا خریداری می‌کنند را داشته باشند تا مشکلی در سطح عرضه نباشد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ادامه داد: از سال ۱۳۹۹ شرکت‌های لوازم خانگی شروع به درج کد کالا روی محصولات خود کردند و در ۶ ماه اخیر با هماهنگی انجمن صنفی لوازم خانگی این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و می‌توان گفت در اغلب محصولات به خصوص ۵ کالای کلیدی شامل یخچال، فریزر، کولر گازی، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به هیچ عنوان در سطح عرضه کالایی بدون شناسه کالا و کد رهگیری وجود ندارد و اگر این چنین باشد آن کالا از نظر ما قاچاق محسوب می‌شود و تمامی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان مجاز از این موضوع اطلاع دارند.

پازوکی افزود: در روزهای اخیر گزارش‌هایی مبنی بر عدم وجود شناسه کالا و کد رهگیری در صدا و سیما و رسانه‌های گروهی پخش شده است که باید عنوان کرد یا واحد صنفی بدون جواز کسب بوده و یا در حال فروش کالای قاچاق بوده است زیرا در ۲ سال اخیر به تمامی فروشگاه‌های مجوزدار اطلاع رسانی به صورت مستمر و حتی پیامکی صورت گرفته و امکان ندارد که واحد صنفی مجوزداری از این موضوع اطلاع نداشته باشد.وی گفت: در موضوع قیمت گذاری جلساتی در وزارت صمت برگزار شده تا با تعامل میان تولیدکننده و وزارتخانه، به قیمتی منصفانه برای رعایت حقوق مصرف کنندگان برسیم.
برچسب ها: لوازم خانگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها