به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۳۴۰۶۶۲
خشمگین شدن سفیر روسیه در سازمان ملل

اعتراض به روس‌ها برای سرقت غلات اوكراین

اعتراض به روس‌ها برای سرقت غلات اوكراین
گروه بین الملل: سفیر روسیه در سازمان ملل در واکنش به صحبت‌های رئیس شورای اروپایی که حمله روسیه به اوکراین را مسبب بحران مواد غذایی در جهان دانست، جلسه شورای امنیت را ترک کرده است.
شارل میشل گفت که روسیه از عرضه غذا به عنوان یک «موشک پنهانی» علیه کشورهای در حال توسعه استفاده می‌کند و با این کار مردم را به فقر کشانده است.
واسیلی نِبِنزیا، سفیر روسیه،  میشل را به دروغ پراکنی متهم کرد.جنگ اوکراین که با حمله روز ۲۴ فوریه روسیه به این کشور شروع شد باعث شده است که مواد غذایی در بنادر اوکراین به دام بیافتد.اوکراین از تولیدکنندگان بزرگ روغن خوراکی و همچنین غلاتی مانند ذرت و گندم است. روسیه هم از صادرکنندگان عمده غلات و کود است. کمبود این صادرات باعث جهش شدید قیمت این کالاها شده است. میشل در جریان نشست شورای امنیت در نیویورک گفت: « سفیر فدراسیون روسیه، بیایید صداقت داشته باشید، کرملین از عرضه غذا به عنوان موشکی پنهانی علیه کشورهای درحال توسعه استفاده می‌کند.»«پیامدهای حاد تجاوز روسیه دارد در تمام جهان لبریز می‌شود، و این بهای مواد غذایی را افزایش داده و مردم را به فقر کشانده و برخی مناطق را یکجا بی‌ثبات کرده است.»«روسیه به تنهایی مسئول بحران مواد غذایی است.» افزود که به چشم خود میلیون‌ها تن غلات را دیده است که به دلیل انسداد بندر اودسای اوکراین توسط روسیه روی دست مانده.
 میشل همچنین روسیه را به سرقت غلات اوکراین و جلوگیری از کشت و برداشت محصولات در این کشور با فعالیت‌های نظامی خود متهم کرد. نبنزیا با شنیدن این سخنان با حالت عصبانی جلسه را ترک کرد. اما همانطور که خارج می‌شد  میشل به او گفت: «می توانید اتاق را ترک کنید، شاید گوش ندادن به حقیقت راحت‌تر باشد.» نبنزیا گفت «به خاطر دروغ‌هایی که شارل میشل برای انتشار آنها به این جا آمده» نمی‌توانست در جلسه بماند.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هم  در جلسه دیگری گفت که روسیه مانع صادرات غلات اوکراین می‌شود و روسیه را به ویران کردن زیرساخت‌های زراعی اوکراین متهم کرد.او گفت که حدود ۲۰ میلیون تن گندم در کشتی‌ها و سیلوهای بندر اودسا و اطراف آن روی دست مانده.او هم گفت که گزارش‌های موثقی هست که روسیه غلات اوکراین را برای فروش و کسب درآمد برای خود "می‌دزدد."
شهرهای مرده در اوكراین
همزمان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، می‌گوید که نیروهای این کشور همچنان در شهر سِوِرودونِتسک در منطقه شرقی دونباس سرگرم مقاومت در برابر نیروهای روسیه هستند.
درحالی که آتش توپخانه از آسمان می‌ریخت دو طرف درگیر نبردی خیابانی بودند. زلنسکی می‌گوید شدت نبرد در آنجا و شهر مجاور لیزیچانسک آنها را به «شهرهای مرده» بدل کرده است.
اینها هدف‌های استراتژیک برای روسیه است و اگر تصرف شود کنترل کل منطقه لوهانسک به دست این کشور می‌افتد.روسیه از زمان عقب‌نشینی از منطقه کی‌یف در ماه مارس، بر منطقه شرقی دونباس تمرکز کرده و در هفته‌های اخیر در آنجا پیشرفت تدریجی داشته است.علیرغم برتری عددی نیروهای روسیه،  زلنسکی گفت که مدافعان اوکراینی شهر ایستادگی می‌کنند.
حملات توپخانه‌ای همچنین به شهر لیزیچانسک - که  زلنسکی روز یکشنبه از آن بازدید کرد - تشدید شده است.اولکساندر لیاخووِتس، ساکن این شهر، گفت که خانه‌اش در اثر اصابت موشک ارتش روسیه طعمه حریق شده است.این مرد گفت: «بی‌وقفه به طرف ما شلیک می‌کنند... معرکه‌ای هولناک است.»نیروهای روسیه در هفته های اخیر پیشروی آهسته‌ای داشته‌اند.
آنها هم اکنون بیشتر منطقه لوهانسک و همچنین قسمت‌های قابل توجهی از منطقه دونتسک را کنترل می‌کنند. این دو ناحیه در کنار هم، دونباس را تشکیل می‌دهند.
نبرد در این منطقه آهسته و خونین بوده و دو طرف متحمل ضایعات جدی شده‌اند.


 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها