به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۴۰۷۲۷

قهوه صبحگاهی باعث طول عمر می‌شود؟

قهوه صبحگاهی باعث طول عمر می‌شود؟
گروه سلامت: نتایج تحقیق جدیدی نشان می‌دهد اگر مقدار متوسطی قهوه بنوشید، ممکن است عمر خود را طولانی‌تر کنید، حتی می‌توانید قهوه را با شکر بنوشید و همچنان از این ویژگی استفاده کنید. در این مطالعه که روی ۱۷۱ هزار و ۶۱۶ شرکت‌کننده بریتانیایی بدون سابقه سرطان یا بیماری قلبی انجام شد، کسانی که قهوه بدون شیرینی مصرف می‌کردند، بین ۱۶ تا ۲۱ درصد کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمی‌کردند، در برابر خطر مرگ قرار داشتند.
 
 
علاوه بر این کسانی که قهوه شیرین می‌نوشیدند، در صورت نوشیدن کمتر از چهار فنجان در روز ۲۹ تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار گرفتند.این مطالعه نتایج کمتری را بین قهوه شیرین شده مصنوعی و کاهش خطر مرگ نشان داد.

همه شرکت‌کنندگان در یک دوره هفت ساله پیگیری شدند تا مشخص شود که آیا مصرف قهوه بر خطر کلی مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری قلبی تاثیر می‌گذارد یا خیر.کارشناسان سلامت موافق هستند که نوشیدن قهوه می‌تواند فواید سلامتی داشته باشد. طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده قهوه منبع غنی از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است و کافئین می‌تواند به بهبود خلق و خوی و حافظه کمک کند.

وقتی همه این‌ها را کنار هم بگذارید، نوشیدن قهوه به‌ طور بالقوه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری آلزایمر، بیماری کبد و برخی سرطان‌ها کمک کند.با این حال از جنبه منفی کافئین می‌تواند اثرات بالقوه‌ای مانند افزایش اضطراب و عصبانیت داشته باشد. همچنین بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی دارد.

کافئین همچنین اعتیادآور است اگر تحمل خود را افزایش دهید و برای یک یا ۲ روز قهوه ننوشید یا سعی کنید به‌ طور کلی آن را ترک کنید، منتظر علائم ترک ناراحت‌کننده مانند سردرد، تحریک‌پذیری و مه مغزی باشید.علاوه بر این اگر به‌ طور منظم قهوه شیرین می‌نوشید، به خصوص نوشیدنی‌های آماده شده در کافی شاپ محلی خود، مراقب نوشیدن روزانه آن باشید زیرا اغلب سرشار از قند و کالری است.چه قهوه‌تان را سیاه بنوشید یا با کمی شیرین‌کننده، اگر مقدار متوسطی مانند یک یا ۲ فنجان در روز مصرف کنید، احتمالا فواید طولانی‌مدتی خواهید داشت؛ در حالی که کمی شکر یا جایگزین شکر در قهوه به شما آسیبی نمی‌رساند اما مراقب باشید زیاده‌روی نکنید.
برچسب ها: قهوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها