به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۳۴۰۷۳۳

پرسپولیس بعد از گوچی سراغ کریم هم می‌رود؟

پرسپولیس بعد از گوچی سراغ کریم هم می‌رود؟
گروه ورزشی:کریم انصاری‌فرد پس از سال‌ها بازی در خارج از ایران این روزها وضعیت چندان خوبی در فوتبال یونان ندارد و حتی به‌تازگی یکی از سایت‌های این کشور از احتمال فسخ قراردادش با آاک آتن خبر داده بود. با این حال هنوز آینده فوتبالی این مهاجم گلزن مشخص نیست و او که در ۳۲سالگی به‌تدریج به سال‌های آخر فوتبالش نزدیک می‌شود ممکن است با توجه به شرایطی که در آاک دارد جدایی از این باشگاه را به ماندن و جنگیدن برای بازگشت به ترکیب اصلی ترجیح دهد.
 
انصاری‌فرد در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ لژیونر شد اما برای اولین تیم خارجی خود گزینه‌چندان مناسبی را انتخاب نکرد. بازی در اوساسونا اسپانیا شاید برای او کمی زود بود و به همین دلیل بود که نتوانست در تنها فصلی که در این باشگاه اسپانیایی حضور داشت در ۱۶ مسابقه در لالیگا۲ هیچ گلی به ثمر برساند و به این ترتیب تصمیم به ترک این کشور و حضور در یونان گرفت. پانیونیوس مقصد بعدی این مهاجم ایرانی بود که در نخستین فصل حضورش عملکرد بسیار خوبی در آنجا داشت با ۸ گل و ۲ پاس‌گل در ۲۷ بازی لیگ و همچنین یک گل در جام‌حذفی و مرحله پلی‌آف لیگ مجموعا نمایشی قابل‌قبول در شروع کارش در این باشگاه داشت. این عملکرد خوبی در فصل بعد هم ادامه داشت و او در ۱۴بازی برای پانیونیوس موفق شد ۵ گل و ۳ پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت کند که همین روند باعث شد تا در نیم‌فصل با پیشنهادی وسوسه‌کننده ازسوی المپیاکوس، یکی از تیم‌های نامدار یونانی به دست او برسد.

کریم فرصت بازی در این تیم باسابقه را از دست نداد و در ژانویه راهی تیم جدیدش شد تا هم برای نخستین‌بار فرصت بازی در لیگ اروپا را کسب کند و هم در انتهای فصل قهرمانی در لیگ به‌همراه این تیم را به افتخاراتش اضافه کند. انصاری‌فرد در لیگ اروپا دوگل به عثمانلی‌اسپور ترکیه زد و برابر بشیکتاش هم یک پاس‌گل داد اما درنهایت المپیاکوس درمجموع دو بازی رفت و برگشت از دور مسابقات کنار رفت. او در نیم فصل دوم ۹بار برای این تیم در لیگ به میدان رفت که حاصل آن یک گل و یک پاس‌گل بود تا سهمی در قهرمانی تیمش داشته باشد.

سال بعد او بهترین فصل فوتبالی‌اش در خارج از ایران را سپری کرد و در ۲۵مسابقه لیگ یونان با ۱۷ گل و ۶پاس‌گل ستاره تیمش بود اما با وجود این نمایش خوب المپیاکوس نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. انصاری‌فرد در کورس آقای گلی هم نتوانست در رقابت با الکساندر پریوویچ ۱۹گله موفق باشد و در رده دوم قرار گرفت. با دریافت پیشنهاد از ناتینگهام فارست، انصاری‌فرد که به‌دنبال پیشرفت بود تصمیم گرفت راهی چمپونشیپ انگلیس شود اما این انتقال برایش خوب پیش نرفت و با وجود مشکلاتی که برای دریافت ویزای کار داشت دیر به ترکیب تیم اضافه شد و درنهایت هم با ۲ گل و ۲ پاس‌گل در ۱۲ بازی این باشگاه را ترک کرد و در انتخابی عجیب به السیلیه قطر رفت. در لیگ ستارگان انصاری‌فرد ۶گل زد و در ابتدای فصل پیش بود که دوباره پیشنهادی از یونان دریافت کرد تا این‌بار راهی آاک آتن شود. او که قرار بود یک ذخیره مطمئن برای نلسون اولیویرا باشد به‌قدری خوب کار کرد که خیلی زود به انتخاب نخست سرمربی تیم در خط‌حمله تبدیل شد و در پایان فصل با ۱۰ گل‌زده در فصل عادی و ۳ گل در دور پلی‌آف بهترین گلزن تیمش لقب گرفت.

انصاری‌فرد در این فصل اما نتوانست در رقابت با سرجیو آرائوخو آرژانتینی موفق باشد و اگرچه ۲۳بار در لیگ برای این تیم به میدان رفت اما تنها در ۸بازی در ترکیب اولیه حضور داشت و درنهایت هم فقط ۴گل زد. در چنین شرایطی احتمال جدایی او از این تیم چندان دور از ذهن نیست و باید دید او در سالی که قرار است جام جهانی نیز برگزار شود چه تصمیمی برای آینده فوتبالی‌اش خواهد گرفت.

با توجه به اینکه همسرش یونانی است ماندن در این کشور و بازی برای یکی از تیم‌های حاضر در لیگ یونان یکی از گزینه‌های قوی برای او است اما ازسوی دیگر ممکن است در شرایطی که پرسپولیس در خط حمله شرایط چندان خوبی در فصل پیش نداشت و به‌دنبال تقویت خود در این بخش است، بازگشت او به این باشگاه هم محتمل باشد. پرسپولیس در ابتدای فصل پیش هم برای به خدمت گرفتن رضا قوچان‌نژاد تلاش‌هایی انجام داد اما این مهاجم پا به سن گذاشته ترجیح داد در هلند بماند و فوتبال را کنار بگذارد و باید دید این‌بار درصورتی که آنها به‌صورت جدی به‌سراغ دیگر ستاره پا به سن گذاشته فوتبال ایران در اروپا بروند درنهایت چه حاصلی از این تلاش خواهند داشت.
مرجع : روزنامه فرهیختگان
برچسب ها: کریم انصاری فرد
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها