به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۴۰۷۳۶

صیادمنش: چالش‌های سخت را دوست دارم

صیادمنش: چالش‌های سخت را دوست دارم
گروه ورزشی: اللهیار صیادمنش که در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل گذشته با جدایی از زوریا اوکراین به تیم هال‌سیتی در چمپیونشیپ انگلیس پیوسته بود در همین مدت عملکرد قابل‌قبولی داشت. طوری که مسئولان هال‌سیتی به‌دنبال دائمی کردن قرارداد این بازیکن از باشگاه فنرباغچه هستند. جوان ۲۰ساله فوتبال کشورمان که به تازگی به جمع متاهلین پیوسته، این روزها همراه با دیگر ملی‌پوشان ایران در اردوی قطر حضور دارد. او در گفت‌وگویی اختصاصی پاسخگوی سؤالاتی پیرامون اوضاع خودش و تیم ملی ایران بود.
 

  خیلی به‌موقع از فوتبال اوکراین خارج شدی. چون بعد از رفتن تو در این کشور جنگ شد.
بله. فکر می‌کنم یکی دو هفته بعد از رفتن من جنگ شروع شد.

  بعد از جدایی از اوکراین به هال‌سیتی رفتی و خیلی زود در این تیم جا افتادی. چطور شد انگلیس را برای ادامه فوتبالت انتخاب کردی؟
نیم‌فصل که تمام شد یک‌سری پیشنهادها از تیم‌های مختلف داشتم. با کسانی که می‌توانستند کمکم کنند برای انتخاب تیم آینده‌ام مشورت کردم و به این نتیجه رسیدیم که هال‌سیتی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. خودم هم از انتخابم خیلی راضی هستم چون می‌تواند یک چالش خیلی بزرگ و همچنین یک سکوی پرتاب برایم باشد. برای همین این تیم را انتخاب کردم و حالا از این انتخاب خوشحالم.

  الان وضعیت‌ات در تیم هال‌سیتی چطور است؟
من از همان اول راضی بودم. گفتم در یک سطح جدید و به یک دنیای فوتبالی جدید رفتم. من همیشه دوست دارم خودم را به چالش بکشم. سطحش هم هر قدر سخت‌تر باشد باعث پیشرفت آدم می‌شود. به‌هرحال اوایل طبیعی است که وقتی تیم عوض می‌کنی مخصوصا در نیم‌فصل مجبور هستی زود بروی و جابه‌جا شوی و بازی کنی. بعد باید به شرایط عادت کنی. من هم از این اتفاقی که قرار بود بیفتد خبر داشتم. رفتم آنجا و تمریناتم را انجام دادم. سعی کردم خیلی زود با شرایط هماهنگ شوم.

  اما همان اوایل حضورت در تیم هال‌سیتی دچار یک‌مصدومیت یک‌ماهه شدی.
بله متأسفانه بعد از یکی دو هفته یک مصدومیت یک‌ماهه داشتم. از مصدومیت که برگشتم از بازی دوم توانستم بازی کنم تا آخرین بازی که لیگ تمام شد. نزدیک به دو سه هفته است که لیگ‌مان تمام‌شده است.

   خودت بین لیگ‌های مختلف دنیا به لیگ انگلیس علاقه داشتی؟
از زمان بچگی از همه لیگ‌های معتبر لذت می‌برم و تا آنجا که می‌توانم از آنها یاد می‌گیرم. لیگ انگلیس به‌نظرم یکی از بهترین لیگ‌های دنیاست و فکر می‌کنم هر بازیکنی در دنیا آرزو داشته باشد در این لیگ بازی کند.

  در فصل آینده هدفت با تیم هال‌سیتی چیست؟
من اول می‌خواهم تکلیف انتقال قطعی‌ام مشخص شود. حالا اگر مشخص شد می‌توانم بگویم هدف‌هایم چیست.

  یک بحثی که در مورد تو وجود دارد این است که با وجود سن کم، خودت را با چالش‌ها و ریسک‌های بزرگی روبه‌رو کردی و موفق هم بودی. حالا هم این امیدواری وجود دارد که در آینده بیشتر در موردت بشنویم.
بله همانطور که گفتم من خیلی دوست دارم خودم را به چالش بکشم؛ آن هم چالش‌های خیلی سخت. به‌نظر خودم چالش‌های سخت باعث می‌شوند آدم پیشرفت کند. وقتی که در یک چالش سخت قرار می‌گیری تمام تلاشت را می‌کنی که خیلی قوی‌تر و محکم‌تر شوی تا در آن چالش دوام بیاوری و از آن رد شوی. من این کار را دوست دارم. از همان بچگی همه انتخاب‌هایی که کردم بر همین اساس بود. منظورم انتقال‌های حرفه‌ای است، مثلا همین که از استقلال به فنرباغچه آمدم. حالا شاید این انتخاب خوبی برایم نبود و به هر دلیلی بازی نکردم ولی باز هم تأکید می‌کنم چالش خوبی بود چراکه یک چیزهایی یاد گرفتم. این انتخاب توانست در این راهی که الان دارم و حتی در مسیر آینده صد درصد کمکم کند.

  سوای مباحث باشگاهی، می‌خواستیم در مورد شرایط خودت در تیم ملی هم برایمان صحبت کنی.
اول از همه خیلی باعث افتخار من است که برای تیم ملی کشورم بازی کنم. هر فوتبالیستی به‌نظرم آرزویش این است که در تیم ملی کشورش بازی کند و واقعا آرزوی قلبی من هم بود. حالا هم خیلی خوشحالم که دوباره به تیم ملی دعوت شدم. هر موقع کادر فنی تیم ملی صلاح دانستند من با تمام وجود در خدمت تیم هستم و تلاش می‌کنم که بهترین عملکردم را داشته باشم.

   همبازی‌هایت در هال‌سیتی در مورد قرعه ایران در جام‌جهانی به‌ویژه هم‌گروهی با تیم ملی انگلیس صحبتی نمی‌کنند؟
چیز خاصی که نمی‌گویند ولی مثلا می‌گویند اینکه با انگلیس هم‌گروه شدید خیلی خوب است چون می‌توانیم بازی‌ها را ببینیم و از این قبیل صحبت‌ها مطرح می‌شود. می‌گویند امیدواریم جلوی انگلیس خوب بازی کنید.

   لغو شدن بازی‌های تدارکاتی باعث نگرانی هواداران تیم ملی شده است. نظر خودت در این‌باره چیست؟
بله. شما برای هر کار بزرگی که می‌خواهید انجام دهید باید آماده‌سازی داشته باشید تا وقتی در آن شرایط قرار گرفتید چیز خارق‌العاده‌ای برایتان نباشد. الان ما در گروه خوبی افتادیم و تیم‌ها قوی هستند. همان اول هم گفتم به‌نظرم باید آماده‌سازی خوبی انجام دهیم. مسئولان مربوطه باید این کارها را انجام دهند و من دوست ندارم در مورد این چیزها زیاد صحبت کنم. ما نیاز داریم که بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم که در جام‌جهانی غافلگیر نشویم.

   با توجه به آمادگی بالای مهدی طارمی و سردار آزمون خودت چقدر امیدواری در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیری؟
این موضوعی نیست که من بخواهم در موردش صحبت کنم. من نمی‌توانم در مورد ترکیب نظر بدهم. تصمیم مربی و کادر فنی است که نسبت به شرایط و نسبت به برنامه‌هایی که دارند، بازیکنان را برای ترکیب اصلی انتخاب کنند. هر کس بازی کرد تمام تلاش‌اش را می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

   اما خود تو هم نشان دادی که شایستگی بازی در تیم ملی را داری.
هر کسی که در اردوی تیم ملی است، حتما شرایطش را داشته که در اردو است. یعنی توانایی‌اش را دارد. همه ما می‌توانیم به تیم ملی کشورمان کمک کنیم. حالا هر کسی بازی کرد یا کسی که روی نیمکت است همه به نوبه‌خودمان می‌توانیم به تیم ملی کشورمان کمک کنیم.

   گویا با قطعی شدن انتقالت به هال‌سیتی دوباره مبلغی به باشگاه استقلال واریز خواهد شد. درست است؟
بله. رقم دقیقش را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم اگر این قرارداد قطعی شود 20درصد مبلغش به باشگاه استقلال می‌رسد. خیلی خوشحالم که این اتفاق می‌افتد. استقلال واقعا تیمی است که توانستم در آن خودم را نشان دهم و از آنجا توانستم چهره شوم. حالا به نوبه‌خودم خیلی خوشحالم که توانستم کمک کوچکی به این باشگاه بکنم. هر قدر به آنها کمک کنم وظیفه‌ام است چون آنها به من کمک کردند تا پیشرفت کنم.

   با سن کمی که داری می‌توانی در تیم ملی به رکوردهای خوبی برسی؟
حالا فوتبال است و نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. گفتم همیشه تلاشم را می‌کنم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. هر چه پیش بیاید من سعی می‌کنم بهترین راه را بروم و بهترین تصمیم را بگیرم.

 قهرمانی بدون باخت استقلال
خیلی خوشحالم این اتفاق برایشان افتاد. آنها لایق این قهرمانی بودند و خیلی خوشحالم که قهرمانی‌شان بدون باخت رقم خورد. واقعا امسال قهرمانی حق‌شان بود چون عملکرد خوبی داشتند. من هم تا آنجا که توانستم بازی‌ها را دنبال می‌کردم، البته مواقعی که بازی‌هایشان با تمرینات ما همزمان نبود. باید تأکید کنم خیلی برای بازیکنان، کادر فنی و هواداران خوشحالم که توانستند این قهرمانی را به‌دست بیاورند. امیدوارم همیشه موفق باشند.

قرعه جام جهانی
خیلی دوست نداشتم با تیم خاصی بیفتیم. صد درصد در جام‌جهانی همه قوی هستند. تیم ضعیفی وجود ندارد. اگر تیمی ضعیف بود اصلا نمی‌توانست به جام‌جهانی راه پیدا کند. به‌نظر من همه بازی‌ها می‌توانند مهم باشند ما هم مسلما قرار بود با یکی از تیم‌های تاپ دنیا بازی کنیم. حالا آن تیم انگلیس شد. این هم چالش خوبی است؛ هم برای بازیکنان، هم برای تیم. خودمان را مقابل تیم‌های بزرگ می‌سنجیم و می‌توانیم ثابت کنیم که چه توانایی‌هایی داریم.
مرجع : روزنامه همشهری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها