به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۳۴۰۷۶۳

اعتراف فرمانده گردان ویژه زنان داعش

اعتراف فرمانده گردان ویژه زنان داعش
 گروه بین الملل: الیسون فلوک-اکرن، اهل ایالت تنسی آمریکا اعتراف کرد که نقش اصلی در آموزش و تشکیل گردان ویژه زنان داعش را بر عهده داشته و همچنین برای علمیات نظامی در داخل خاک آمریکا نقشه ریخته بود.
او در دادگاه اتهام کمک و حمایت از گروه داعش را پذیرفت و همچنین اعتراف کرد که بیش از ۱۰۰ زن و دختر را برای درگیری و خشونت آموزش داده است. فلوک-اکرن که مادر است و پیش از پیوستن به داعش هم معلم بود، در سال ۲۰۱۱ به سوریه رفت و آنجا همکاری خود با داعش را آغاز کرد. او پیش از رفتن به سوریه در لیبی هم با گروه‌های تندرو همکاری داشت.او حداکثر با ۲۰ سال زندان روبرو خواهد شد که از اواخر ماه اکتبر و با نهایی شدن میزان محکومیت از سوی دادگاه اجرایی خواهد شد. فلوک-اکرن، ۴۲ ساله، که پیش از معلمی دانشجوی زیست‌شناسی بود قبل از رفتن به سوریه و برعهده گرفتن تشکیل و آموزش گردان زنان داعش، مدتی در مصر و ترکیه هم زندگی کرده بود.او پس از ورود به سوریه فرماندهی گردانی به نام «ختیبه نسبیه» را بر عهده گرفت که مقر آن در رقه - پایتخت خود خوانده داعش در سوریه - بود و تمامی شبه‌نظامیان آن زن و دختر بودند.ماموریت اصلی او در این گردان آموزش چگونه استفاده‌کردن از سلاح‌هایی چون ای.کی ۴۷، نارنجک و همچنین جلیقه‌های انتحاری بود.او در دادگاهی در ایالت ویرجینیا پذیرفت که مسئولیت آموزش این گروه زنان را بر عهده داشته اما اتهام تلاش برای به عضویت در آوردن کودکان دختر در این گردان را انکار کرد. او گفت: «ما هیچ دختر جوانی را عامدانه آموزش ندادیم».آن طور که گزارش شده چند نفر از زنان و دخترانی که در این گردان داعش حضور داشتند قرار است علیه  فلوک-اکرن در دادگاه شهادت دهند.گفته شده الیسون فلوک-اکرن به هنگام عضویت در داعش به نام «ام محمد الآمریکی» ملقب شده بوده و مدتی هم در موصل عراق اقامت داشته است.یکی از دادستان‌ها به نقل از یکی از شاهدان دادگاه گفته میزان افراطی‌گری  فلوک-اکرن فراتر از هر برآوردی بوده و به گفته این شاهد از معیار یک تا ۱۰، او در شدت افراطی‌گری ۱۱ می‌گرفته است. فلوک-اکرن همچنین پذیرفته که برای حمله به یک دانشگاه و یک مرکز خرید در خاک آمریکا هم نقشه ریخته بوده.بر اساس اسناد دادگاه او معتقد بوده «هرگونه حمله‌ای که تعداد زیادی را نکشد، فقط اتلاف منابع است».
در مدارک دادگاه همچنین مشخص شده که همسر دوم او عضو گروه انصار الشریعه بوده؛ همان گروهی که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی - لیبی - در سال ۲۰۱۲ را انجام دادند.
بنابر مدارک دادگاه، او و شوهرش - که بعدا در حمله هوایی کشته شد - بر اساس مدارکی که از کنسولگری آمریکا در بنغازی به دست آورده بودند، گزارشی مفصل و تحلیلی برای فرماندهی گروه انصار الشریعه تدوین کرده بودند.در دادگاه وقتی قاضی به الیسون فلوک-اکرن گفت که آیا به علت فرزندانش قصد پذیرفتن اتهام‌ها را داشته، او به گریه افتاد.خانواده فلوک-اکرن پیش‌تر از دادگاه خواسته بودند که او را از تماس گرفتن با کودکانش منع کند.
آنها گفته‌اند احتمالا در روز ۲۵ اکتبر که قرار است حکم نهایی و میزان محکومیت خانم فلوک-اکرن اعلام شود، بیانیه‌ای علیه او صادر کنند.

 
برچسب ها: داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها