به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۳۴۰۸۴۶

ترافیک سنگین کشتی‌های باری در بنادر اروپا

ترافیک سنگین کشتی‌های باری در بنادر اروپا
گروه بین الملل: پاندمی کرونا تجارت جهانی و حمل و نقل بین‌المللی کشتی‌های باری را مختل کرده است. اکنون این ترافیک به دریای شمال نیز رسیده است. ده‌ها کشتی غول‌پیکر باری در بنادر آلمان، هلند و بلژیک نه می‌توانند بارگیری کنند و نه تخلیه.
بنا بر داده‌های  "موسسه اقتصاد جهانی"  (IfW) در شهر کیل آلمان، ترافیک سنگین و تاخیر در بارگیری، تخلیه و حرکت کشتی‌های حمل و نقل کالا اکنون به دریای شمال نیز رسیده است. شاخص تجاری نشان می‌دهد که «برای اولین بار از زمان شیوع همه‌گیری کرونا، کشتی‌های بزرگ حمل کالا در دریای شمال از جمله در بنادر آلمان، هلند و بلژیک قادر به ادامه حرکت خود به مقصد نیستند. تقریبا دو درصد از میزان کل بارهای جهان در این بنادر گیر کرده است. این کشتی‌ها نه می‌توانند بارگیری کنند و نه تخلیه.تنها در بنادر هامبورگ و برمرهافن حدود ۱۲ کشتی بزرگ با ظرفیت ۱۵۰ هزار کانتینر در انتظار هستند. ترافیک در بنادر روتردام و آنتورپن هلند از این هم سنگین‌تر است. از سوی دیگر، ترافیک کشتی‌های باری در لس آنجلس و جنوب کالیفرنیا کاهش قابل توجهی یافته است.در ماه مه سال جاری میلادی نمودار تجارت جهانی یک درصد کاهش را نسبت به ماه قبل از آن نشان را می‌دهد. بر اساس داده‌ها صادارت آلمان ۱.۲ درصد کاهش و واردات ۱.۶ درصد افزایش داشته است. وضعیت چین در ماه مه در بین اقتصادهای بزرگ جهان کمی بهتر بوده که احتمالاً به دلیل پایین بودن حجم تجارت جهانی در ماه قبل از آن است. آمارها نشان می‌دهند صادرات این کشور احتمالا اندکی (۲.۱) و واردات آن به میزان بسیار بالاتری (هفت درصد) افزایش داشته است .
چین که پیشتاز صادرات جهان و مهم‌ترین شریک تجاری آلمان به شمار می‌رود، تحت تاثیر پیامدهای کرونا و قرنطینه بندر بزرگ کلان شهر اقتصادی شانگهای وضعیت نامساعدی را سپری کرده است. وینسنت اشتامر، کارشناس IfW در این باره می‌گوید: «در مجموع، معاملات و تجارت بین‌المللی در ماه مه نسبتا محدود بوده و حال ازدحام و تاخیر در حمل و نقل در دریای شمال هم به آن اضافه شده است».
اقتصاد آلمان عمدتا صادرات محور و وابسته به صادرات است. تقریبا از هر چهار شغل یکی به صادرات این کشور وابسته است. در عین حال، آلمان به عنوان کشوری فقیر از نظر مواد خام، به واردات به ویژه در بخش انرژی نیز وابسته است. بر اساس داده‌های اداره آمار آلمان میزان صادارت این کشور در سال گذشته میلادی حدود ۱۳۷۶ میلیارد و واردات آن ۱۲۰۳ میلیارد یورو بوده است.


 
برچسب ها: اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها