کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترفندی برای دریافت وام ودیعه مسکن!

تجارت نیوز , 19 خرداد 1401 ساعت 11:06


گروه اقتصادی: برخی بنگاه‌ها با دریافت مبلغی از متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن که شرایط آن را ندارند، کد رهگیری صوری دریافت می‌کنند. ماجرا چیست؟
 وزارت راه و شهرسازی تداوم پرداخت وام ودیعه مسکن را با سود ۱۸ درصد  تصویب کرد. ثبت‌نام متقاضیان دریافت این وام از ۱۲ خرداد در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن آغاز شده است. اما در این میان برخی برای دریافت این وام دست به تقلب می‌زنند؛ دریافت کد رهگیری صوری با پرداخت مبلغی میان ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان.افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند.به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن هدف این است که وام تسهیلات ودیعه مسکن، واقعاً صرف کمک ودیعه اجاره مسکن بشود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.
پروانه اصلانی چندی پیش در این مورد توضیح داد: تصمیم بر آن است که حتما پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود. بنابراین مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستأجر می‌تواند در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.البته در این بین افرادی نیز هستند که صاحب‌خانه‌اند یا به هر دلیلی اکنون واحدی را اجاره نکرده‌اند، اما به‌دنبال راهی برای دریافت این وام می‌گردند. پیگیری‌های خبرنگار تجارت‌نیوز نشان می‌دهد برخی بنگاه‌های املاک، برای این دسته از افراد کد رهگیری صوری تهیه می‌کنند.
یکی از فعالان این بازار درباره هزینه کدهای صوری به تجارت‌نیوز می‌گوید: برای اینکار باید یک سند به ما ارائه دهید و هنگام دریافت کد نیز باید یک میلیون تومان پرداخت کنید.یکی‌دیگر از بنگاه‌ها می‌گوید حتی درصورت نداشتن سند نیز با دریافت مبلغی می‌تواند سند ملکی را برای دریافت کد استفاده کند: «اگر سند نداشته باشید و خود ما بخواهیم آن را تهیه کنیم مبلغ باتوجه به مکان خانه افزایش پیدا می‌کند. در مناطق پایین‌ حدود سه میلیون تومان و در مناطق بالاتر تا پنج میلیون تومان.»همچنین در در سایت دیوار نیز آگهی‌هایی  وجود دارد که مستقیم برای اینکار ایجاد شده‌اند. آنها نیز مبلغی بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.
به نظر می‌‌رسد مبلغ و شرایط بازپرداخت این وام، در شرایط اقتصادی موجود کشور، برخی افراد را برای دریافت آن، حتی به قیمت تقلب مجاب کرده است.


 


کد مطلب: 340894

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/340894/ترفندی-دریافت-وام-ودیعه-مسکن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir