به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۴۰۸۹۸

برنامه تازه زیست محیطی اتحادیه اروپا

برنامه تازه زیست محیطی اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا با هدف به صفر رساندن انتشار گاز دی‌اکسید کربن، به طرح زیست‌محیطی کمیسیون اروپا مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی در تمامی کشور‌های عضو اتحادیه از سال ۲۰۳۵، رای مثبت دادند.پارلمان اتحادیه اروپا  به طرح ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در تمامی کشور‌های عضو این اتحادیه، از سال ۲۰۳۵ رای مثبت داد.در رای گیری پارلمان اروپا با ٣٣٩ رای موافق و ٢۴٩ رای مخالف این طرح را به تصویب رساند.
این طرح سال گذشتە توسط کمیسیون اروپا با هدف به صفر رساندن انتشار گاز دی‌اکسید کربن حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی توسط خودروها، پیشنهاد شدە بود.
به گفتە کمیسیون اروپا "این اقدام به تحقق اهداف زیست محیطی اتحادیه اروپا کمک می‌کند" و کاهش هزینه سوخت و بهبود کیفیت هوا از جمله مزایایی است که نصیب شهروندان خواهد شد.
بخش‌هایی از لابی صنعت تولید خودرو و نمایندگان محافظه‌کار برای حفظ جایگاه موتورهای احتراق داخلی تلاش کرده بودند. آنها پیشنهاد کردە بودند کە حد نصاب تولید دی‌اکسید کربن به جای ١٠٠ درصد به ٩٠ درصد کاهش یابد. اما در نهایت این پیشنهاد اکثریتی پیدا نکرد.این قانون هنوز اجرایی نشدە و پس از بحث و بررسی‌های لازم باید بە تصویب پارلمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز برسد.بسیاری از خودروسازان اروپایی پیش از این نیز از انجام سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای الکتریکی و همگام‌سازی برنامه تولیدی‌ خود با طرح کمیسیون اروپا خبر داده‌ بودند، ولی از هم اکنون نگران آسیب‌هایی هستند که در آینده به صنایع و مشاغل وابسته به تولید، تردد و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی وارد خواهد شد.تغییر خط تولید قطعه‌سازان، متقاعد کردن تعمیرکاران به شرکت در دوره‌های آموزشی جدید، تبدیل سوخت خودروهای موجود و نیز نحوه جبران خسارت دارندگان خودروهای بنزینی و گازوئیلی که قابلیت الکتریکی شدن را ندارند، از جمله تبعات مختلفی است که اجرایی شدن طرح کمیسیون اروپا می‌تواند به همراه داشته باشد.اما در مقابل هواداران حفظ محیط زیست به تصویب این طرح امیدوار و خوشبین هستند.

 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها