به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۴۰۹۲۰

چینی‌ها برای جاسوسی كردن جایزه می‌گیرند

چینی‌ها برای جاسوسی كردن جایزه می‌گیرند
گروه بین الملل: مقامات چین به شهروندان برای اطلاع دادن در باره "ناقضان امنیت ملی" جوایز نقدی و افتخار نامه خواهند داد.
بر این اساس شهروندان چین در ازای ارائه اطلاعات در مورد شهروندان چینی یا خارجی‌های غیرقابل اعتماد، می توانند از ۱۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار یوان (از یک و نیم هزار تا ۱۵ هزار دلار) دریافت کنند.به آنها گفته شده که این اطلاعات را می توان به طور آنلاین، از طریق خط تلفن داغ، از طریق پست یا به روش مناسب دیگری ارسال کرد.مقامات چین مدت‌هاست شهروندان را برای ارائه اطلاعات در مورد جاسوسان تشویق می‌کنند، اما اکنون با راه اندازی جوایز پولی، به این شیوه‌های معمول شکل استاندارد واحد می دهند.
به گفته سخنگوی وزارت امنیت دولتی چین به نقل از روزنامه طرفدار دولت "لگال دیلی" قوانین جدید به ساکنان این کشور انگیزه می دهد تا ظن خود را به مقامات مربوطه گزارش دهند.
این روزنامه اشاره می کند، مقامات چینی بر این باورند که اکنون این موضوع بیش از هر زمان دیگری مطرح است، زیرا فعالیت سرویس های اطلاعاتی خارجی و سایر نیروهای «غیردوست» در این کشور افزایش یافته است.روزنامه "لگال دیلی" از یک مقام مسئول در این وزارتخانه نقل قول کرده که گفت: "به منظورجذب کامل شوق شور مردم باید مقررات جدیدی اعمال شود که با به هم آوردن صمیمیت، ارزش های معنوی و قدرت مردم به حفظ امنیت ملی کمک کند."این نشریه می نویسد که اندازه جایزه نقدی یا اینکه ارسال کننده اطلاعات تنها افتخارنامه دریافت می کند به کیفیت اطلاعات بستگی دارد.روزنامه گاردین بریتانیا نوشت: سیستم پرداخت برای اطلاعات یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که جامعه چین را به جامعه استبدادی اثر جورج اورول "سال ۱۹۸۴" نزدیک می کند، که در آن همه حوزه های زندگی تحت کنترل دولت است.


 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها