به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۴۰۹۴۲
نخست‌وزیر: اقدامی عمدی برای تداوم هرج‌ومرج در کشور است

مقامات عراق حمله تازه به اربیل را محكوم كردند

مقامات عراق حمله تازه به اربیل را محكوم كردند
گروه بین‌الملل: به دنبال حمله پهپادی اخیر به شهر اربیل در شمال عراق، مصطفی‌ الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، گفت که حمله پهپادی شامگاه چهارشنبه ۸ ژوئن ۲۰۲۲، نشان می‌دهد برخی از طرف‌ها همچنان به دنبال ایجاد آشفتگی‌‌اند و برای اینکه این کشور در ورطه هرج‌ومرج باقی بماند، به هر اقدامی متوسل می‌شوند.
مصطفی‌ الکاظمی در تماس تلفنی با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، تصریح کرد که دولت هرگونه اقدامی را که هدف آن ارعاب شهروندان، حمله به قانون و نظام و ایجاد آشفتگی در کشور باشد، به‌شدت محکوم می‌کند. او افزود که دولت مرکزی عراق به تلاش‌ها و همکاری‌هایش با دولت اقلیم کردستان عراق برای تعقیب کسانی که می‌کوشند اوضاع را بی‌ثبات کنند و آرامش ملت‌ را بر هم بزنند، ادامه می‌دهد.
 بر اساس بیانیه ستاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق، در حمله پهپادی که ساعت ۲۱:۳۵ چهارشنبه در نزدیکی اربیل رخ داد، دست‌کم سه نفر مجروح شدند و به خودروهایی که در منطقه بودند نیز آسیب رسید؛ اما برخی شاهدان محلی می‌گویند که در پی حمله پهپادی اخیر، حدود ۱۰ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. محل این حمله پهپادی با ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در شهر اربیل که هنوز در حال ساخت است و نیز مقر امنیتی متعلق به نیروهای امنیت داخلی اقلیم کردستان موسوم به «نیروهای آسایش»، حدود سه کیلومتر فاصله داشت. مسعود بارزانی نیز به نوبه خود بر اهمیت اقدام مشترک برای حمایت از حفظ ثبات و افزایش امنیت تاکید و خاطرنشان کرد که این حمله تلاشی برای ضربه زدن به هماهنگی مشترک بین بغداد و اربیل، ایجاد اختلاف و ناسازگاری بین اقشار مختلف جامعه عراق و گسترش هرج‌ومرج در کشور است.
از سوی دیگر، برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق، ضمن محکوم کردن حمله به اربیل، آن را اقدامی جنایتکارانه خواند که هدف از آن برهم زدن ثبات و امنیت کشور است. او در واکنش به حمله پهپادی اخیر، در توییتی نوشت: «حمله به شهر اربیل یک اقدام جنایتکارانه است که تلاش‌های ملی برای حفاظت از امنیت کشور و امنیت شهروندان را هدف قرار می‌دهد». رئیس‌جمهوری عراق در ادامه پیام افزود: «ما باید در برابر هرگونه اقدام و تلاشی که هدف از آن فرو بردن کشور در ورطه هرج‌ومرج و تضعیف ثبات و امنیت عراق باشد، قاطعانه ایستادگی کنیم، برای تحکیم وحدت و همبستگی ملی بکوشیم و حاکمیت دولت و دستگاه‌های امنیتی آن را در برابر قانون‌شکنان تثبیت کنیم.» شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، به‌ویژه مناطق نزدیک به کنسولگری آمریکا در این شهر مدتی است که هدف حملات پهپادی و موشکی قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد که طرف‌های داخلی و خارجی که در سایه ثبات و امنیت عراق و حاکمیت قانون و دولت در این کشور منافع خود را در خطر می‌بینند، اربیل را هدفی مناسب برای ایجاد بی‌ثباتی و ضربه زدن به وحدت ملی عراق یافته‌اند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها