به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۳۴۰۹۴۳

افتتاح رستوران تجملاتی مشاور اسد در دمشق

گروه بین‌الملل: در حالی که سوریه با بدترین بحران‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، افتتاح رستوران لوکس در مرکز دمشق توسط لونا الشبل، مشاور بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، بحث‌برانگیز شده است.
افتتاح رستوران تجملاتی مشاور اسد در دمشق
به گزارش العربیه، ویدئوهای مراسم افتتاحیه، انتقادات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، چراکه قیمت‌های غذا در این رستوران به قدری بالا است که کمترین آن به 100 هزار لیره سوری می‌رسد که تقریباً معادل حقوق ماهانه یک کارمند است. در تصاویر انتشار یافته از این رستوران واقع در بزرگراه المزه، سرآشپزهای روسی در حال مدیریت آن مشاهده می‌شوند.
ارتباط نام الشبل که همواره از او به عنوان «قهرمان پایداری» یاد می‌شود با این رستوران، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
به گفته رسانه‌های محلی، الشبل بارها از مردم سوریه خواسته بود تا در برابر دشوارترین و بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی، صبور باشند اما امروز رستورانی لوکس را افتتاح کرد که میلیون‌ها دلار هزینه دارد و اکثر مردم توانایی رفتن به این رستوران را ندارند.
در حالی که صفحه رسمی رستوران در «اینستاگرام»، پستی از عمار ساعاتی، همسر الشبل و یکی از اعضای حزب حاکم بعث و شریکش در رستوران را به اشتراک گذاشت، از مشتریان عذرخواهی کرد زیرا تمام میزها رزرو شده بود. البته ویدئوی روز افتتاحیه نشان داد که بسیاری از میزها خالی است و برخی هم از دعوتنامه حضور رایگان، صحبت کردند.
زندگی مشقت‌بار و لباس‌های چند هزار دلاری
شایان ذکر است که الشبل به دلیل سخنانش در مورد لزوم صبر و استقامت در برابر شرایط سخت زندگی، همواره خشم میلیون‌ها سوری را برانگیخته است، آنهم در حالی با لباس‌های چندهزار دلاری ظاهر می‌شود. طی روزهای گذشته ارزش لیره، پول ملی سوریه در برابر دلار، به موازات هجوم برای خرید دلار در کشوری که از کمبود شدید ارز رنج می برد، بار دیگر سقوط کرد. سقوط ارزش لیره سوریه در برابر دلار، افزایش تورم را به دنبال داشته که باعث تشدید رنج مردم این کشور برای تامین هزینه غذا، انرژی و سایر نیازهای اولیه شده است. این در حالی است که سازمان ملل و بسیاری از سازمان‌های کمک‌رسانی، بارها هشدار داده‌اند که مردم سوریه با بحران بی‌سابقه گرسنگی مواجه بوده و بیش از 9.3 میلیون نفر از غذای کافی برخوردار نیستند.
برچسب ها: مردم سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها