به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۳۴۰۹۷۸

صف خرید این ماده غذایی به در کارخانه رسید!

صف خرید این ماده غذایی به در کارخانه رسید!
گروه اقتصادی: همزمان با افزایش قیمت کالاهای اساسی در پی طرح جنجالی دولت رئیسی، موسوم به «جراحی اقتصادی»، انتشار تصویری از صف مردم برای خرید رب گوجه فرنگی از کارخانه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب فراوانی داشته است.

انتشار عکسی از صف مردم تهران در تقاطع آیت‌الله سعیدی و آزادگان با عنوان «صف خرید رب گوجه از کارخانه» با واکنش انتقادی کاربران فضای مجازی همراه شد.کاربران می‌گویند اختلاف قیمت زیاد کارخانه و فروشگاه منجر به تشکیل این صف شده است.رب گوجه فرنگی در بازار کمیاب شده است. گویا این بار نوبت به تولیدکنندگان این محصول رسید تا در آستانه فصل تابستان و وفور گوجه در بازار دست از توزیع بکشند. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، تولیدکنندگان با هدف افزایش قیمت رب باعث شده‌اند تا فعلاً قفسه سوپرمارکت‌ها خالی از رب بماند.

صف مردم برای خرید رب گوجه از کارخانه!

ظاهراً کارخانه می‌خواهند به هر ریسمانی چنگ بزنند تا قیمت رب را افزایش دهند. این روزها دیگر انبارکردن کالا توسط تولیدکنندگان یک رسم است که به آن پایبندی شدید پیدا کرده‌اند. شاید روزی تنها خودروسازان بودند که با این ترفند اقدام به گران‌کردن محصول خود می‌کردند. اما حالا تولیدکنندگان مواد غذایی از آن‌ها پیشی گرفته‌اند. یک روز نوبت تولیدکنندگان ماکارونی و روغن بود، امروز هم نوبت به کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی رسید.
البته در این بین کارخانه‌داران بیشتر به وضع عوارض ۶۰۰۰ تومانی برای صادرات گوجه اشاره می‌کنند که ممکن است این بازار را دستخوش تحول کند. از سوی دیگر، مسئولان این اقدام را در راستای مدیریت بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت رب می‌دانند.

دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: رب گوجه فرنگی تا همین یک ماه گذشته جزو یکی از کالاهای اجباری و تحمیلی تولیدکنندگان روغن به بنکداران بود. برای مثال بنکداران در کنار ۱۰۰ کارتن روغن باید ۲۰ کارتن رب گوجه فرنگی و یا تن ماهی می‌گرفتند.

قاسمعلی حسنی توضیح داد: از یک ماه گذشته به این طرف، رب گوجه فرنگی از حالت تحمیلی خارج شد. در این شرایط توزیع محدود محصول از سمت کارخانجات تولیدی یک نوع بازار بالقوه‌ را ایجاد کرد. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگان با خریدهای بیش از نیاز، تب بازار و احتمال افزایش قیمت رب گوجه فرنگی را بالا بردند.او معتقد است که تولیدکنندگان با عرضه محدود به دنبال افزایش قیمت رب گوجه فرنگی هستند. هر چند افزایش هزینه تمام‌شده تولید در این موضوع بی‌تاثیر نست.

وی اعلام کرد: تولیدکنندگان رب گوجه فرنگی به دنبال چانه‌زنی با سازمان حمایت برای بالابردن قیمت رب هستند.
حسنی ضمن اعلام اینکه ایران یکی از کشورهای مطرح صادرکننده رب گوجه فرنگی به منطقه اورسیاست و بیش از دو برابر و نیم مصرف داخلی تولید دارد، خاطرنشان کرد: اما تولیدکنندگان اعتقاد دارند که افزایش هزینه حاصل از تولید، باید در قیمت‌ها لحاظ شود.
مرجع : برترین‌ها
برچسب ها: رب گوجه فرنگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها