به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۴۱۰۳۶

سارقان بانک ملی دستگیر شدند

سارقان بانک ملی دستگیر شدند
گروه جامعه: پلیس آگاهی تهران بزرگ  از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد. تعداد متهمان فعلا ۹ یا ۱۰ نفر اعلام شد که دو شهرهای مختلف کشور متواری بودند.اخیراً شعبه رو به روی دانشگاه تهران بانک ملی مورد سرقت قرار گرفت و محتویات ۱۶۲ صندوق امانات به سرقت رفت.

بنابر اعلام بانک ملی، رئیس و معاون ریالی شعبه دانشگاه این بانک «به دلیل خسارت وارده» از سمت خود برکنار شد‌ه‌اند. در اطلاعیه‌ای که این بانک دو روز پیش منتشر کرد، آمده است: «مراتب برخورد قانونی لازم با آنها (مدیران) و سایر مقصران در حال انجام است.»همزمان جمعی از مال‌باختگان بعد از این سرقت با تجمع در این بانک خواستار پرداخت غرامت شده‌اند.بانک ملی نیز وعده جبران خسارت را به مال‌باختگان داد. این بانک اعلام کرد: ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته است.

همچنین گفته شده «پرداخت ۵۰ درصد باقی‌مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد.».گفتنی است که‌ صندوق امانی بانک‌ها عمدتا به نگهداری اموال با ارزشی مانند طلا، سکه یا اسناد با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا امنیت بالایی دارند که مجهز به سیستم‌های مدرن ایمنی و حفاظتی هم هستند.در این بین، فقط شخص مالک از محتوای این صندوق اجاره‌ای مطلع است و این کار اثبات محتویات آن را برای دریافت خسارت سخت می‌کند. حال باید دید با دستگیری سارقان، این صندوق‌ها به بانک بازگردانده می‌شوند یا خیر؟
برچسب ها: بانک ملی سرقت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها