به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۳۴۱۱۳۶

شرط معافیت ۱۲بازیکن تیم ملی در جام جهانی

شرط معافیت ۱۲بازیکن تیم ملی در جام جهانی
گروه ورزشی: معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی به شرط معافیت از خدمت سربازی ۱۲ بازیکن مشمول تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و درخصوص بازی‌های تدارکاتی این تیم گفت: کشورهای قاره آفریقا و منطقه آمریکای لاتین گزینه‌های آتی برای بازی تدارکاتی هستند.
 
سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان ۱۵ خرداد ماه برای شرکت در نشست هم‌اندیشی اتاق مشترک ایران و قطر راهی کشور میزبان جام جهانی فوتبال شدند.معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درخصوص مباحث مطرح شده در این نشست گفت: برای شرکت در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و قطر به این کشور سفر کردیم. ریاست این هیئت را علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برعهده داشت. یکی از محورهای اصلی مورد پیگیری توسط کمیسیون مشترک ایران و قطر، همکاری‌ها و تبادلات ورزش و جوانان است و ما از این جهت که نماینده وزارت ورزش برای شرکت در این کمیسیون بودیم، محورهای مرتبط با حوزه ورزش و جوانان را پیگیری کردیم.

بازدید معاون فرهنگی وزیر ورزش از اردوی تیم ملی در قطر
وی افزود: در این سفر دو حوزه را از یکدیگر تفکیک کردیم؛ یکی مسائل مربوط به جام جهانی فوتبال و دیگری مسائل مربوط به حوزه عمومی ورزش و جوانان. در حوزه مسائل مربوط به جام جهانی، چند خواسته پیگیری شد. مسئله اول، کمک به آماده‌سازی تیم ملی و فراهم کردن شرایط مناسب برای ملی‌پوشان بود. همان‌طور که می‌دانید تیم ملی فوتبال در حال حاضر در اردوی قطر به سر می‌برد و یکشنبه آینده با الجزایر دیدار تدارکاتی خواهد داشت. بخشی از کار و برنامه ما بازدید از اردوی تیم ملی و گفت‌وگو با ملی‌پوشان بود.

۵ خواسته ملی‌پوشان فوتبال از معاون وزیر
کلهر با اشاره به مطرح شدن خواسته ملی‌پوشان فوتبال در این ملاقات، ادامه داد: برخی مطالبات ملی‌پوشان به تعویق افتاده بود که به طور مشخص در این دیدار برشمرده و قرار شد تا زمان سفر آینده وزیر ورزش به قطر که به‌زودی انجام می‌شود، بخشی از این خواسته‌ها و مطالبات ملی‌پوشان مرتفع شود تا بازیکنان به لحاظ ذهنی و روحی انگیزه لازم را داشته باشند. خواسته‌های بازیکنان تیم ملی فوتبال پنج محور داشت.

فوتبالیست‌ها خواستار دریافت پاداش سه دیدار معوقه شدند
وی ادامه داد: محور نخست به پرداخت پاداش بازی‌های تیم ملی در مرحله گروهی جام جهانی برمی‌گشت. پاداش سه دیدار معوق است. البته در همین محور برخی مربیان تیم ملی هم بخشی از حقوق و پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند. محور دوم خواسته‌ها مربوط به حواله خودرو بود که به‌عنوان پاداش صعود به جام جهانی به بازیکنان تقدیم شد ولی ظاهرا کار اجرایی آن انجام نشده است. مسئله سوم موضوع خدمت سربازی برخی بازیکنان تیم ملی بود. درحال حاضر ۱۲ نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال مشمول هستند. بهره‌مندی از معافیت سربازی در صورت کسب پیروزی در رقابت‌های جام جهانی یکی از درخواست‌های بازیکنان بود. محور چهارم اختصاص یک ایرلاین به‌عنوان هواپیمایی چارتر تیم ملی برای سفر به قطر بود. پیشنهاد ملی‌پوشان اختصاص ایرلاین ایران ایر بود. محور پنجم دیدارهای تدارکاتی برای فیفادی دوم(اواخر شهریور- اوایل مهرماه) و کمک وزارت ورزش و جوانان برای تسهیل دیدار تدارکاتی با تیم‌های باکیفیت‌تر و بدون مشکلات قبلی بود.

یک پیروزی و یک تساوی شرط معافیت از خدمت سربازی
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پاسخ به این سوال که ملی‌پوشان فوتبال درصورت کسب چند پیروزی در جام جهانی مشمول معافیت از خدمت سربازی خواهند شد، گفت: مطالبه ملی‌پوشان فوتبال این است که مسئله معافیت از خدمت سربازی با مسئله پیروزی در جام جهانی گره نخورد اما واقعیت این است که در آخرین پیش‌نویسی که در متن درخواست‌های کادرفنی تیم ملی فوتبال به دست وزیر ورزش و جوانان رسید و این متن در وزارت‌خانه تایید نهایی شد، سه شرط از سوی کادرفنی برای معافیت از خدمت سربازی و به این شرح عنوان شده بود: «کسب مساوی در هر سه بازی، کسب یک مساوی و یک برد و یا صعود از مرحله گروهی با هر نتیجه‌ای.»

انجام دیدار تدارکاتی، متناسب با برنامه جام جهانی
کلهر با اشاره به حضور برخی مقامات وزارت امور خارجه ایران و دستگاه‌های دیگر در کمیسیون مشترک ایران و قطر از رقم خوردن اتفاقات خوب و انجام برخی رایزنی‌ها خبر داد و افزود: مقرر شد متناسب با شرایط ایران در مرحله گروهی جام جهانی، برای انجام دیدارهای تدارکاتی مورد نیاز ایران، کمک‌های لازم صورت گیرد.

تداخل یورو و جام جهانی مخل در فیفادی دوم
اما این‌که قرار است مقدمات برگزاری دیدارهای تدارکاتی با کدام کشورها برای ایران فراهم شود، سوالی است که کلهر چنین به ان پاسخ داد: باید به این نکته توجه کرد که به دلیل جابه‌جایی تاریخ برگزاری جام جهانی از تیر به آبان‌ماه و تداخل فیفادی پیش رو با لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ اروپا، عملا تعداد زیادی از کشورهای اروپایی امکان حضور در فیفادی دوم را ندارند چراکه درگیر مسابقات لیگ ملت‌ها هستند. به جز یکی دو کشور که در این مسابقات حضور ندارند و طبیعتا این کشورها هم به لحاظ رنکینگ، در جایگاه بالایی قرار ندارد. به همین خاطر گزینه‌های باقی‌مانده، کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی هستند که باید از بین آن‌ها تیم‌های مناسب را انتخاب کنیم. البته این مشکل فقط مختص ایران نیست و دیگر کشورها هم با آن درگیر هستند. صحبت‌هایی هم درخصوص محل برگزاری اردوی تیم ملی مطرح شد. امیدواریم در صورت قطعی شدن سفر هفته آینده وزیر ورزش به قطر، این مسئله نیز یک گام جلوتر رود و هم محل اردوی بعدی تیم ملی و هم دیدارهای تدارکاتی ملی‌پوشان تا حد زیادی مشخص شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها