به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۴۱۱۹۲

اصلاحات جدید عربستان برای پوشش زنان

اصلاحات جدید عربستان برای پوشش زنان
گروه بین الملل: بر اساس قانون اصلاح شده از این پس زنان عربستانی می‌توانند بدون شرط موافقت، ولی و قیم گذرنامه‌های خود را دریافت کنند.
در اصلاحات جدید ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی ثبت احوال عربستان، عبارت الزامی بودن پوشانده شدن موی سر و گردن زن در کارت ملی عربستان حذف شده است. ماده ۱۷ متن ثبت احوال عربستان پیش از اصلاح این گونه بود که عکس شخصی زن باید رنگی با پیش زمینه سفید، بدون عینک، روشن و تمام ابعاد چهره را دربر می‌گرفت.براساس این بند قانون ثبت احوال عربستان پیش از اصلاح، چهره زن باید بدون آرایش و با پوشیده بودن کامل سر و گردن گرفته می‌شد.پبش از آن و در مردادماه ۹۸ زنان عربستان اجازه یافتند بدون موافقت، ولی و قیم به سفر بروند.پیش از این نیز زنان سعودی اجازه رانندگی را پیدا کرده بودند. عربستان تا سال ۲۰۱۸ تنها کشور جهان بود که زنان در آن از حق رانندگی محروم بودند.در سال 2017نیز زنان عربستان پس از آن که اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را نداشتند، اجازه یافتند به استادیوم‌ها رفته و به تماشای بازی فوتبال ملی و باشگاهی بپردازند.

 
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها