به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۴۱۲۱۱
شکست انحصار با واردات خودرو

مافیا با راه‌اندازی جو مسموم، مخالف واردات بودند

مافیا با راه‌اندازی جو مسموم، مخالف واردات بودند
گروه اقتصادی: مافیا و رانت موجود در صنعت خودرو یکی از مسائل مهم و پیچیده این حوزه کشور است که باعث شده با نفوذ و رابطه‌هایی که دارند اجازه ندهند به هر طریق ممکن، خودرو وارد کشور شود تا انحصار آن در دست خودروساز‌های داخلی باشد. خودروساز‌هایی که تولیدات آن‌ها آه از نهاد همه درآورده و کیفیت پایین خودرو‌های تولیدی‌شان باعث کشته‌شدن بسیاری از مردم شده است.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در همین خصوص گفت: به نظر بنده مهم‌ترین دلیل کیفیت پایین و گران‌بودن خودرو‌های داخلی، انحصار خودروساز‌ها در تامین خودرو است. اگر این انحصار تولید خودروی داخلی شکسته و اجازه واردات خودرو داده شود، بازار رقابت خودرو در کشور ایجاد می‌شود و همین موضوع باعث افزایش کیفیت، کاهش قیمت و افزایش خدمات پس از فروش خودور‌های داخلی می‌گردد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه همیشه مسئولان نظام از خودروساز‌های داخلی حمایت کرده‌اند و همچنین از اینکه خودرو وارد کشور نشود نیز حمایت داشتند، باعث سوءاستفاده خودروساز‌های داخلی شده است و آن‌ها هم هر خودرویی را با قیمت سرسام‌آور در اختیار مردم قرار می‌دهند.نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین اعتراض مردم نسبت به قیمت بالای خودرو‌های داخلی است، اظهار کرد: اگر انحصار خودروی داخلی برداشته و خودرو وارد کشور شود، مطمئناً خودروسازان داخلی نسبت به کاهش قیمت خودرو‌های خود اقدام خواهند کرد.

آصفری با اشاره به مافیای خودرو گفت: متاسفانه این موضوع در همه موضوعات وجود دارد؛ امروز افرادی که به نوعی در دولت و مجموعه‌های دیگر ارتباط و نفوذ دارند، جزء کسانی هستند که علاقه‌مند به واردات خودرو نیستند. به این دلیل که بسیاری از این افراد در بالابردن قیمت خودرو دخیل هستند و درآمد‌های خوبی از فروش و بالابردن قیمت خودرو کسب می‌کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این افراد، رسانه و مطبوعات و بخش‌های دیگر نیز در اختیار دارند و سعی می‌کنند با راه‌اندازی جو مسموم، اجازه ندهند خودرو وارد کشور شود. متاسفانه از سوی دیگر و در برخی ایام مثل برگزاری انتخابات، این افراد در قالب اسپانسر از برخی‌ها حمایت می‌کنند و همان‌طور که عرض شد افرادی در مجلس، دولت یا برخی وزارتخانه‌ها دارند یا حتی در زمان رای اعتماد وزرا با نفوذ خود، فضا را به سمت حمایت از خودروساز‌ها سوق می‌دهند تا جلوی واردات خودرو در کشور را بگیرند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با اشاره به بحث تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو یادآور شد: تصویب این قانون حتماً در افزایش کیفیت خودروی داخلی و کاهش قیمت تاثیر خواهد گذاشت و قطعاً باعث شکست مافیا و رانت موجود در صنعت خودرو می‌شود. همچنین این اقدام باعث افزایش تعهدات خودروساز‌ها به خریداران می‌شود و سبب می‌گردد اجازه داده نشود تا هر سه ماه یک‌بار به هر طریقی که بخواهند قیمت خودرو را افزایش دهند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: باید تعرفه‌های مدنظر خودرو‌های وارداتی، مناسب و متعارف در نظر گرفته شود تا باعث بالارفتن قیمت خودروی خارجی نشود که این به نفع خودروساز داخلی است؛ بنابراین ورود خودرو‌هایی با قیمت متوسط و متعارف مطمئناً باعث کمک به مردم در حوزه خودرو می‌شود.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: محمد حسن آصفری
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها