به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۳۴۱۲۶۳

وضعیت آلودگی هوا در تهران چگونه است؟

وضعیت آلودگی هوا در تهران چگونه است؟
گروه جامعه: مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه شاخص آلودگی تهران در روز شنبه، ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ قابل قبول است، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تا انتهای مرداد ماه در در ساعت‌های بعدازظهر با افزایش غلظت اوزون مواجه‌ایم.
 
محسن روشنی با اعلام این خبر افزود:‌ براساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کنترل کیفیت هوا، شاخص میانگین امروز برای آلاینده ذرات معلق کوچکتر از دو نیم میکرون عدد ۷۷ و شاخص ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون نیز  ۷۱ است و بنابراین هوای امروز تهران برای همه گروه‌های سنی قابل قبول است.  
او افزود: شاخص آلاینده اوزون ۷۰، شاخص آلاینده دی اکسید نیتروژن برابر با ۵۹، شاخص آلاینده دی اکسید گوگرد مساوی با ۱۳ و شاخص آلاینده منو اکسید کربن برابر با عدد ۱۷ است و این نشان می‌دهد که وضعیت هوای تهران قابل قبول است.

غلظت آلاینده در منطقه ۱۱ و دانشگاه شریف بالاتر از حد مجازمدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: میانگین همه ایستگاه‌ها غلظت‌شان به صورت میانگین عدد ۷۷ بوده و تنها دو ایستگاه منطقه ۱۱ و دانشگاه شریف بالاتر از حد مجاز است. اما در کل تفاوت بین مناطق شمالی و جنوبی تهران خیلی محسوس نیست.
او افزود:‌ براساس تجربیات سال‌های گذشته تا انتهای مرداد ماه در ساعت‌های بعدازظهر با افزایش غلظت ازن مواجه‌ایم.
 
ماندگاری گرد وغبار به وزش و جهت آن بستگی دارد 
مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره ورود و ماندگاری گرد و غبار به ایران از کشورهای همسایه مانند عراق را بستگی به باد و جهت آن دانست و در این‌باره توضیح داد: فاصله منبع انتشار آلاینده مهم بوده و هر چقدر فاصله از منبع بیشتر شود از غلظت‌ها کاسته می‌شود. همچنین ماندگاری گرد وغبار در کشور هم بستگی به جهت و بادخیز بودن منطقه دارد. به همین علت معمولا غلظت ذرات معلق در غرب ایران بیشتر است .
او در ادامه افزود:‌ البته ممکن است جریاناتی مثل وزش باد در برخی مناطق پیش بیایید که گرد وغبار در برخی مناطق بیشتر و یا کمتر شود.  
برچسب ها: آلودگی هوا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها