به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۴۱۳۱۱

تابستان داغ فولاد با لیست پرستاره و جذاب نکونام

گروه ورزشی: پس از رد پیشنهاد استقلال توسط جواد نکونام، حالا باید منتظر ورود رسمی فولاد خوزستان به بازار نقل و انتقالاتی ماند.
تابستان داغ فولاد با لیست پرستاره و جذاب نکونام
تیم فولاد لیگ بیست و یکم را در جایگاه پنجمی به پایان رساند و با قهرمانی سوپرجام و همچنین صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دستاوردهای مهمی را در فصل 1400-01 فوتبال ایران به دست آورد.
با این حال مهمترین نکته برای فولاد در پایان فصل، ادامه حضور یا قطع همکاری با جواد نکونام بود. باتوجه به جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، کاپیتان سابق این تیم به عنوان یکی از گزینه‌های طبیعی نیمکت این تیم مطرح شد و سپس کار به مذاکرات رسمی هم کشید که باوجود علاقه طرفین نسبت به امضای قرارداد، نکونام از پیوستن به استقلال انصراف داد.
اگرچه پس از آن شایعاتی درباره حضور نکونام در سپاهان منتشر شد اما به نظر می‌رسد او برای فصل آینده روی نیمکت فولاد خواهد نشست و لیستی جذاب را هم به حمیدرضا گرشاسبی داده که نام ستاره‌های پرتعدادی را در خود جای داده است. نکته مهم اینکه لیست فولاد را باید از این نگاه بررسی کرد که نکونام قصد دارد تیمش را برای قهرمانی ببندد و از این رو فولاد را نه تنها در بین مدعیان کسب سهمیه بلکه در بین مدعیان قهرمانی تصور کرد.
فولاد که فصل گذشته برای خط دروازه به سراغ رشید مظاهری رفته بود، این بار پیام نیازمند را به عنوان هدف اول خود قرار داده که باتوجه به امکان پرداخت رضایت‌نامه، این انتقال دشوار اما غیرممکن نیست. برای سمت چپ محمد نادری، سعید آقایی و میلاد زکی‌پور سه گزینه جواد نکونام هستند.

نکته جالب اینکه نادری بازیکنی است که در سوپرلیگ ترکیه حضور داشت و در صورتی که فولاد 7 سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کند، می‌تواند با جذب نادری خارج از سهمیه مدافع چپ خود را بخرد. همچنین در صورت خرید آقایی، جناح راست و چپ فولاد در اختیار بازیکنان پیشین پرسپولیس خواهد بود.
برای پست دفاع مرکزی فولاد به دنبال این است که محمدرضا خانزاده مدافع سابق خود را نیز به خدمت بگیرد.
احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی که در آاک آتن حضور دارد، دیگر بازیکنی است که نامش در لیست فولاد دیده می‌شود. جذب او عملیاتی بسیار دشوار برای گرشاسبی خواهد بود.

نام یک سپاهانی دیگر در خط هافبک فولاد دیده می‌شود؛ محمد محبی که پیشنهاد استقلال، تراکتور و گل‌گهر را هم در جیب خود دارد اما دلایل پذیرفتن پیشنهاد فولاد نیز از سوی او کم نخواهند بود.
برای خط حمله مجید علیاری و علی قربانی گزینه‌های فعلی نکونام هستند که اگر قربانی به ایران بازگردد، اتفاق جالبی خواهد بود. او هم اکنون به عنوان بازیکن دو تابعیتی در تیم ملی آذربایجان بازی می‌کند.

نکته دیگر اینکه یکی از چالش‌های جواد نکونام، بررسی سهمیه خارجی این تیم خواهد بود؛ جایی که موسی کولیبالی، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا در ترکیب این تیم حضور دارند و در صورتی که تصمیم مبنی بر حفظ آنها باشد، فولاد تنها امکان خرید یک بازیکن آسیایی را خواهد داشت
علاوه بر این بازیکنان، نفرات دیگری هم در لیست حضور دارند و در نهایت باید دید فولاد که از پشتوانه مالی خوبی برخوردار است، چه زمانی وارد نقل و انتقالات خواهد شد و به اتکای حضور نکونام و عملکرد خوب چند سال اخیر و همچنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا، چه بازیکنانی را جذب خواهد کرد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها