به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۳۴۱۴۳۰

افزایش ۱۰ میلیونی قیمت آیفون ۱۳ پرومکس

افزایش ۱۰ میلیونی قیمت آیفون ۱۳ پرومکس
گروه اقتصادی: قیمت انواع مدل‌های گوشی‌های تلفن همراه در بازه زمانی هفت روز گذشته در بازار‌های موبایل ایران تغییراتی را تجربه کرده و پا به پای دلار مسیر گرانی را در پیش گرفته است.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشی
یک فعال بازار تلفن همراه  گفت: گرانی دلار و افزایش آن تا مرز ۳۳ هزار تومان موجب شده قیمت انواع گوشی موبایل گران شود.شاهین شاهوردی ادامه داد: قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و هواوی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد و مدل‌های گوشی آیفون ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده است.

افزایش ۱۰ میلیونی قیمت آیفون ۱۳ پرومکس
این فعال بازار موبایل در مورد جزئیات قیمت گوشی‌های آیفون در بازار گفت: آیفون ۱۳ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۳۶.۵ میلیون، آیفون ۱۳ پرو با حافظه ۲۵۶ گیگابایت ۵۲ میلیون و آیفون ۱۳ پرومکس با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.شاهوردی ادامه داد: این در حالی است که آیفون ۱۳ پرومکس که در حال حاضر ۵۸ میلیون تومان قیمت خورده تا دو هفته پیش که دلار صعود نکرده بود، ۴۸ میلیون تومان بود.

برخی گوشی‌ها نایاب شد
این فروشنده گوشی تلفن همراه گفت: قیمت گوشی‌های برند شیائومی در ۱۰ روز اخیر، تقریبا بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان گران شده است.شاهوردی ادامه داد: گوشی‌های سامسونگ نیز در حالی گران شده که برخی مدل‌های این برند در بازار کم شده است. به طور مثال گوشی گلکسی ۲۱ S هفته گذشته ۱۶.۵ میلیون تومان بود که با افزایشی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، در حال حاضر به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.وی افزود: قیمت گوشی ۲۱S FE سامسونگ با حافظه ۲۵۶ گیگابایت به طور چشمگیری بالا رفته، زیرا در بازار نایاب شده است. گوشی ۵۳ A سامسونگ با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

آیفون ۱۳ پرومکس در بازار چند؟
این فعال بازار تلفن همراه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ ادامه داد: قیمت انواع گوشی به دلیل گرانی دلار همچنان رو به بالاست. خریدار در بازار موبایل بسیار کم شده و به یک سوم و حتی کمتر از یک سوم رسیده است.شاهوردی با بیان اینکه گوشی‌های با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون برند سامسونگ یا شیائومی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان گران شده است، افزود: تا زمانی که دلار صعودی است افزایش قیمت گوشی ادامه دارد و خریدار نیز در بازار نیست.
وی ادامه داد: ازآنجا که گوشی با ارز آزاد وارد می‌شود اگر خرید و فروش در بازار رونق داشت با قیمت دلار کنونی، آیفون ۱۳ پرومکس به ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان می‌رسید، ولی چون خریدار نیست فعلا این گوشی ۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: قیمت موبایل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها