به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۳۴۱۴۳۸

مهمترین سرقت ها از بانک و خودروهای حمل پول در ایران

مهمترین سرقت ها از بانک و خودروهای حمل پول در ایران
گروه اقتصادی: سرقت از صندوق امانات بانک ملی بزرگترین سرقت تاریخ بانکداری در ایران است، سرقتی که در آن ۱۶۸ صندوق امانات به سرقت رفته و ۴۸ ساعت بعد مسئولان بانک تازه متوجه این سرقت عظیم شدند. البته در کمتر از یک هفته به گفته پلیس سارقان دستگیر و بخشی از اموال مسروقه کشف شد. البته در سال‌های گذشته نیز سرقت‌های مهمی از بانک و خودرو‌های حمل پول در کشور رخ داده است.

حفر تونل برای سرقت از صندوق امانات بانک ملی
عوامل اصلی سرقت از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه، پیش از این و در کمتر از یک سال قبل یک سرقت هالیوودی در شمال کشور انجام داده بودند. تیرماه سال گذشته کارمندان بانک تجارت وقتی وارد شعبه شدند، با صحنه‌ای عجیب در وسط شعبه روبرو شدند. آن‌ها گودالی را دیدند که در وسط شعبه ایجاد و خبر از اتفاقی ناگوار می‌داد.با ورود به مخزن بانک متوجه شدند ۶۷۲ میلیون تومان پول نقد از داخل شعبه سرقت شده است. با اعلام موضوع به پلیس، تحقیقات آغاز شد و ۴ روز بعد دو دزد در تهران و سه دزد در شمال کشور شناسایی و دستگیر شدند. دزدان اعتراف کردند با حفر تونل به وسط بانک رسیده و صندوق را خالی کردند.

سرقت ۹۰۰ میلیون پول از خودرو بانک پاسارگاد
پنج اسفندماه سال ۹۵ اتوبان حقاقی تهران خلوت‌تر از همیشه بود. ساعت ۱۱ صبح خودرو حمل پول بانک در حال حرکت در شرق به غرب اتوبان بود که دو خودرو پراید سد راه تویوتا حمل پول شده و ۴ مرد مسلح راننده را از خودرو به بیرون پرتاب و خودرو را سرقت کردند.دزدان که می‌دانستند خودرو به ردیاب مجهز است، ردیاب را کنده و به راهشان ادامه دادند. آن‌ها چند خیابان آنطرف‌تر خودرو ال ۹۰ را سرقت و با پول‌ها فرار کردند.چند روز بعد پلیس به یکی از کارکنان بانک که بعد از سرقت مفقود شده بود، مشکوک شدند. پلیس یک هفته بعد رد دزدان را در لاهیجان زد. تیم ویژه پلیس آگاهی برای دستگیری دزدان وارد عمل شد که در جریان عملیات یک زن به روی پلیس اسلحه کشید و ماموران او را با تیر مجروح کردند. سه مرد سارق نیز دستگیر شدند.با انتقال سارقان به تهران مشخص شد آن‌ها ۹۰۰ میلیون تومان از بانک سرقت کرده اند. در بازرسی از دزدان ۵۵۰ میلیون تومان پول نقد کشف شد.

سرقت خونین با ۵ کشته
ظهر روز ۲۲ بهمن ماه سال ۶۹ پلیس متوجه سرقت خونین از بانک تجارت بوعلی سینا در همدان شد. در جریان این سرقت سارقان رئیس شعبه، دو فرزند و همسر او را به همراه مستخدم بانک به قتل رسانده و دو میلیون تومان پول نقد را سرقت کردند.بررسی‌های پلیس نشان می‌داد سرقت از سوی یک آشنا رخ داده است. با استعلام از بانک مشخص شد چند ماه قبل یکی از کارمندان بانک اخراج شده است. با دستگیری کارمند اخراجی او به قتل ۵ نفر و سرقت مسلحانه از بانک اعتراف کرد.

سرقت خودرو حمل پول توسط مخوف‌ترین تبهکار ایران
ساعت ۱۱:۴۵ ششم بهمن ماه سال ۸۶ خودرو حمل پول مقابل بانک ملت خیابان غفاری اراک توقف کرد. همزمان با آماده شدن نگهبانان مسلح برای انتقال کیسه پول دو مرد جوان از خودرو پیکانی در نزدیکی شعبه خارج و قصد غافلگیری نگهبانان را داشتند، اما نگهبانان سریع دست به اسلحه بردند.دو مرد جوان با سلاح کلاشینکف بی درنگ دو نگهبان را به رگبار بسته و با سرقت گونی‌های پول از محل فرار کردند. در جریان این حمله یکی از نگهبانان کشته و دیگری مجروح شد. براساس اعلام پلیس ۳۹ میلیون تومان از خودرو حمل پول، سرقت شده بود.پلیس با حضور در صحنه سرقت متوجه شد این سرقت خونین از سوی کاظم شفیعی مخوف‌ترین تبهکار کشور رخ داده است.
مرجع : جامعه 24
برچسب ها: سرقت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها