به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۴۱۴۷۵

۲ماهواره برای‌مطالعه‌تندبادها‌به مدار‌زمین می‌روند

۲ماهواره برای‌مطالعه‌تندبادها‌به مدار‌زمین می‌روند
گروه علمی:شرکت آسترا تصمیم دارد امروز دو ماهواره کوچک کیوب ست را برای ناسا به فضا ببرد تا تندبادها را بررسی کنند. استارت آپ کالیفرنیایی مذکور و ناسا تصمیم دارند ساعت ۱۶ به وقت گرینوویچ این عملیات را انجام دهند. عملیات مذکور از مقر فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا انجام می شود و طی آن یک موشک ۱۳ متریLV۰۰۱۰ آسترا ماهواره ها را به مدار زمین می برد.
 
موشک دو قسمتیLV۰۰۱۰ اکنون آماده پرتاب است و آسترا هفته گذشته اعلام کرد تست احتراق استاتیک آن نیز موفقیت آمیز بوده است.پرتاب LV۰۰۱۰ در حالی انجام می شود که ۳ ماه قبل آسترا برای نخستین بار یک ماموریت فضایی موفق انجام داد. در ۱۵ مارس موشک LV۰۰۰۹ مجموعه ای از محموله های مشتریان را به مدار تعیین شده برد.

البته پیش از این نیز آسترا موشک به مدار زمین فرستاده بود، اما عملیات های مذکور آزمایشی بوده اند و هیچ کدام حامل ماهواره نبوده اند.ماموریتی که امروز انجام می شود، نخستین بخش از پروژه پروازهای TROPICS آسترا در سال جاری است. در هر ماموریت ۲ ماهواره کیوب ست TROPICS به مدار زمین می رود تا شکل گیری و تحول تندبادها را با جزئیات دقیقی بررسی کند.مجموعه ماهواره های TROPICS به محققان کمک می کند تا تحولات تندبادهای استوایی را در هر ساعت رصد کنند.
برچسب ها: فناوری فضایی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها