به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۳۴۱۴۷۷

رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس
گروه اقتصادی: بورس امروز افزایش ۱۴ دو هزار و ۷۷ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد رسید.

افزایش شاخص کل هم‌وزن بورس
بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰.۹ درصد افزایش داشت و به محدوده ۴۲۱ هزار و ۴۲۲ واحدی رسید.معامله‌گران در این روز ۴۲۲ هزار و ۷۳۸ معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۱۵۷ میلیارد تومان انجام دادند.امروز نمادهای شپنا، فولاد، نوری، شبندر، فملی، پارس و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. همچنین نمادهای ومبین، وپارس، وتجارت، وامید و بموتو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس رشد کرد
در روز یکشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۹۲ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۷ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۶۷ هزار ۴۰۵ معامله بود.امروز نمادهای آریا، فغدیر، صبا، شگویا، شرانل، خذیرل و فزر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ددانا، فرابورس، بساما و زاگرس نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.نمادهای ددانا، فزر، سبزوا، مدیریت، کرمان، آریا و فرابورس نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.آخرین قیمت ۱۰۶ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۶۴ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسید.
در معاملات بازار امروز نمادهای وآذر، قاسم و فسازان بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین فملی، شبندر، فولاد بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

علت تغییر روند بازار
روز گذشته به واسطه سینگال‌های قطعنامه سران حکام شاخص کل بورس منفی شد. اما شاخص امروز تغییر مسیر داد سبزپوش شد.البته نکته مهم اینجاست این سبزپوشی تاثیری روی پرتفوی سهامداران نداشت و تنها شاخص سبز شد.کارشناسان بازار سرمایه نیز می‌گویند که نباید انتظار داشت با سبزپوشی شاخص پرتفوی سهامداران نیز سبزپوش شود‌.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها