به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۲ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۴۱۴۸۶

کابوس‌ شبانه کهنسالان نشانه پارکینسون است

کابوس‌ شبانه کهنسالان نشانه پارکینسون است
گروه علمی:بررسی محققان دانشگاه بیرمنگام نشان می‌دهد که خواب‌های بد و کابوس در افراد کهنسال ممکن است نشانه اولیه پارکینسون باشد. مردان مسنی که کابوس‌های شبانه را تجربه کرده‌اند، دو برابر بیشتر از همتایانشان در معرض ابتلا به پارکینسون هستند.
 
این تحقیق نشان داد مردان مسن‌تری که مکرر کابوس و خواب‌های بد را تجربه می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که بعدها به پارکینسون مبتلا شوند. قبلاً ثابت شده که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بیشتر از سایر بزرگسالان کابوس و خواب های بد را تجربه می کنند، اما این مطالعه جدید اولین مطالعه ای است که از کابوس ها به عنوان شاخص مهم نشان دهنده شکل گیری این بیماری خبر می دهد.

نویسنده اصلی این تحقیق، دکتر ابیدمی اوتایکو، از مرکز سلامت مغز انسان دانشگاه بیرمنگام، می‌گوید: «اگرچه تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون می‌تواند واقعاً مفید باشد، اما شاخص‌های تعیین کننده دقیق بسیار کمی وجود دارد، و کسب اطمینان از بسیاری از آنها نیاز به آزمایش‌های بیمارستانی پرهزینه دارد.»در جریان این بررسی، محققان 3818 مرد مسن را که در طول 12 سال به طور مستقل زندگی می کردند مورد ارزیابی قرار دادند.
برچسب ها: پارکینسون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها