به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۳۴۱۵۸۷

این ۱۰سریال علمی - تخیلی جذاب را حتما ببینید

این ۱۰سریال علمی - تخیلی جذاب را حتما ببینید
گروه فرهنگی: بعد از تقریباً دو سال انتظار برای فصل چهارم سریال Westworld که اواخر ماه جاری توسط شبکه HBO  منتشر می شود بالاخره طرفداران این سریال علمی تخیلی خواهند توانست اپیزودهای جدیدی از این سریال آینده نگرانه را تماشا کنند.
 
این موضوع بازگشت قدرتمندانه یک سریال علمی تخیلی جاه طلبانه است که ابایی از نگاه کردن به آینده ای بسیار نزدیک اما غیرقابل انتظار و تصور با استانداردهای امروزی ندارد. همچنین با اعلام ساخت فصول بعدی سریال های علمی تخیلی Futurama و Star Trek: Picard در سال ۲۰۲۳، آینده برای طرفداران ژانر علمی تخیلی و به طور خاص سریال هایی که داستانشان در آینده روایت می شود بسیار روشن و جذاب به نظر می رسد. با سریال های بسیاری که انتخاب کردن از میان آن ها دشوار است، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال برتر ژانر علمی تخیلی آشنا کنیم که داستانشان در دنیای آینده روایت می شود. لازم به ذکر است که انتخاب و رتبه بندی این سریال های علمی تخیلی توسط کاربران Ranker صورت گرفته است.

۱۰- Star Trek: The Next Generation (۱۹۸۷)
در حالی که سریال Star Trek: Strange New Worlds در حال انتشار بوده و فیلم جدیدی در دنیای Star Trek سال آینده اکران خواهد شد، واضح است که دنیای آینده نگرانه Star Trek جذابیت زیادی برای طرفداران ژانر علمی تخیلی دارد. بعد از سریال اورجینال هیچ سریالی به اندازه The Next Generation نتوانسته چنین جذابیتی را تکرار کند، سریالی در مورد گروه جدیدی به رهبری شخصیت ماندگار کاپیتان ژان لوک پیکارد که پاتریک استوارت مشهور نقش او را بازی می کند. در حالی که سریال های جدید بر به نمایش گذاشتن اکشن های پرتنش تمرکز دارند، سریال The Next Generation به تم های جذابی با دقت بالاتری می پردازد و برای این کار از شخصیت ها و فضاهای آینده نگرانه در سفینه انترپرایز به عنوان ابزاری برای روایت داستان های جذاب و قابل درک استفاده می کند. البته این بدان معنا نیست که در این سریال نمی توانیم شاهد اکشن های پرتنش به سبک قدیم باشیم.

۹- Firefly (۲۰۰۲)
وقتی پای سریال هایی به میان می آید که خیلی زودتر از موعد مقرر کنسل شدند، اولین سریالی که اسمش به ذهن می آید، برای بسیاری از طرفداران ژانر علمی تخیلی سریال Firefly است. این سریال خوش ساخت و محبوب داستان خدمه یک سفینه فضایی از کلاس Firefly به نام سرنیتی را روایت می کند که در مسیر سفرهای خود مسافران عجیب و غریبی را سوار می زنند و دنیایی که در آن به تصویر کشیده می شود بسیار شبیه غرب وحشی در فضاست. حتی بدون نقشه های تجاری غیرقانونی و مسافران رازآلودشان که آن ها را هدف مقامات بیرحم کهکشان قرار می دهد، خدمه سفینه سرنیتی موفق می شوند هر هفته دردسری جدید برای خود درست کنند. علیرغم به تصویر کشیدن آینه ای مملو از بی قانونی و بدترین چیزهایی که می توان تصور کرد، سریال Firefly  باعث شده که زندگی در فضا برای طرفداران آن شبیه زندگی در خانه ای راحت و معمولی جلوه کند.

۸- The Expanse (۲۰۱۵)
سریال The Expanse سریالی علمی تخیلی و چند لایه است که ششمین فصل آن اوایل سال جاری منتشر شد. داستان این سریال در آینده ای روایت می شود که بشر سیستم منظومه شمسی را کلونی سازی کرده و اکنون توازن و صلحی شکننده بین گروه های مختلف ساکنان فضا وجود دارد. با ترکیب تنش سیاسی و اکشن انفجاری در فضایی آینده نگرانه که بسیار واقعی جلوه می کند، سریال The Expanse موفق شده تا تمامی خواسته های طرفداران ژانر علمی تخیلی برای یک اثر باکیفیت را برآورده کند. دنیای The Expanse از پیچیدگی به سمت جذابیت پیش می رود در شرایطی که توطئه های تاریک یکی پس از دیگری افشا می شوند. این سریال یکی مملو از پیچ و تاب های داستانی و افشاگری هاست و اگر چه پیش تر کنسل شده بود اما اکنون یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی آمازون پرایم بوده و ارزش تماشا کردن را دارد.

۷- Star Trek: Picard (۲۰۲۰)
سریال Star Trek: The Next Generation جایی را برای ژان لوک پیکارد در قلب بسیاری از طرفداران ژانر علمی تخیلی باز کرد، کسی که یکی از انسانی ترین کاپیتان های دنیای Star Trek است که همزمان بسیار منطقی و باهوش نیز هست. بعد از یک مدت طولانی عدم حضور پیکارد روی صفحه تلویزیون هایمان، در سال ۲۰۲۰ بالاخره شاهد بازگشت این کاپیتان بازنشسته بودیم. سریال Star Trek: Picard داستانی دارد که بسیار آرام پیش می رود و پر از لحظاتی در مورد شخصیت پیکارد است که از همان ابتدا بسیاری را شیفته او ساخته بود. نتیجه نهایی سریالی است که تفاوت بسیاری با سریال های پر از اکشن و پرخطر اخیر این دنیا دارد. این موضوع، همچنین، به این معناست که وقت بیشتری برای پرداختن به جزییات ریزتر دنیای پیچیده و جذاب سریال وجود دارد، سریالی که سال آینده با فصل سوم به پایان خواهد رسید.

۶- Altered Carbon (۲۰۱۸)
شاید Altered Carbon نیز قربانی رویه اخیر نتفلیکس در کنسل کردن سریال های پرطرفدار در دوران اوجشان باشد، سریالی که نقش مهمی در رساندن نتفلیکس به جایگاه کنونی اش به عنوان بهترین پلتفرم استریمینگ در زمینه تولید سریال های اورجینال و دیدنی داشته است. این سریال دنیایی سایبرپانک را به تصویر می کشد در ابرشهری به نام بَی سیتی و به خاطر جلوه های بصری زیبا و بسیار جذابش می توان آن را به فیلم های علمی تخیلی پرهزینه و مشهوری مانند Blade Runner مقایسه کرد. صدها سال در آینده، بشریت تکنولوژی ساخته که می تواند آگاهی و ضمیر خودآگاه او را دیجیتالی کرده و حتی امکان نقل و انتقال آن بین جسم انسان ها را نیز می دهد. این موضوع باعث می شود که تحقیقات جنایی برای شخصیت اصلی تاکشی کوواکس بسیار پیچیده تر شود و نتیجه داستان و فضایی بسیار جذاب و جالب است که البته به پایانی بسیار نابالغ و زودهنگام ختم می شود.

۵- Star Trek: The Original Series (۱۹۶۶)
هیچ یک از سریال های فرانچایز Star Trek که امروزه وجود دارند را نمی توانستیم تصویر کنیم اگر به خاطر تجسم و علاقه ای نبود که در ساخت سریال اورجینال Star Trek به کار گرفته شد. این سریال شجاعانه و انقلابی، تجسم خاصی از دنیای آینده داشت، جایی که انسان ها زندگی شان را صرف جستجو و اکتشاف رازهای جهان هستی می کردند بدون اینکه نگران مشکلاتی باشند که زندگی کنونی شان را دچار اختلال و مشکل کرده بود. علیرغم این موضوع، این سریال اورجینال همچنان می توانست با دوره خود هماهنگ بوده و با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و حتی با دنیای امروزی نیز چنین ارتباط معناداری دارد. تمامی خدمه سفینه انترپرایز در جایگاه خود ماندگار هستند اگر چه همه چیز این سریال به خوبی با گذشت زمان پیش نرفته است. با این وجود به راحتی می توان در ماجراجویی های داستان غرق شد و کلیشه ها و جلوه های ویژه از اعتبار افتاده و قدیمی آن را نادیده گرفت.

۴-Terra Nova (۲۰۱۱)
اگر چه جاه طلبی های بی سابقه این سریال می تواند نقش مهمی در کوتاه عمر بودنش داشته باشد، اجرای خوب سریال Terra Nova از یک روایت پیچیده بدین معناست که تاثیر ماندگار روی طرفداران سریال های علمی تخیلی گذاشته است. داستان این سریال از لحاظ تکنولوژیکی عمدتاً در آینده ای بسیار دور اتفاق می افتد، جایی که بشر کلونی هایی راخلق کرده که به انسان ها اجازه می دهد از کابوس زمین مملو از آلودگی و بیش از حد پرجمعیت قرن بیست و دوم فرار کند، اما داستان سریال بسیار مربوط به آینده است. داستان سریال در مورد یک افسر پلیس به نام جیم شنون است که می خواهد به یک کلونی بپیوندد. کلیت داستان سریال بر روی ویرانی پادآرمانشهری آینده زمین و بشریت متمرکز است در شرایطی که به نظر می رسد علاوه بر آینده، میراث گذشته اش را نیز نابود کرده است. مزیت روایت داستان هایی متمرکز در آینده این است که می توان برخی از منحصربفردترین ایده ها در مورد آینده را روایت کرد، اتفاقی که در سریال Terra Nova رخ می دهد.

۳- Upload (۲۰۲۰)
سریال Upload که بعد از انتشار فصل دوم در اوایل سال جاری میلادی، به سرعت برای فصل سوم نیز تمدید شد، تمرکز اصلی روایت خود را روی انسان هایی گذاشته است که بعد از مرگ نیز می توانند یک زندگی مجازی داشته باشند و از این زندگی پس از مرگ خود لذت ببرند. این کمدی علمی تخیلی در مورد یک برنامه نویس کامپیوتر به نام ناتان براون است که می خواهد با زندگی پس از مرگ جدید خود سوار بر یک هواپیمای دیجیتالی کنار بیاید. اگر چه داستان سریال بدین معناست که با برخی ایده های تاریک دست و پنجه نرم می کند، این سریال علمی تخیلی بسیار بامزه بوده و وقتی پای شوخی به میان می آید بسیار جذاب تر نیز می شود. احتمالات زندگی در یک دنیای مجازی و برخی از تاثیراتی که موجودیت جدید ناتان در روابطش دارد در این سریال مورد بررسی قرار می گیرند اما این شوخی و سکانس های بامزه و خنده دار سریال است که نقطه اصلی قوت سریال Upload به شمار می آید.

۲- Futurama (۱۹۹۹)
سریال Futurama بارها کنسل شده و هر بار با قدرت و جذابیت بیشتری بازگشته است و این شاهدی بر جذابیت و قدرت سرگرم کنندگی شخصیت ها و دنیایی است که مت گرونینگ خلق کرده است. با شخصیت اصلی سریال به نام فیلیپ جی فرای، این سریال آینده ای خارق العاده و بسیار جذاب مملو از موجودات فضایی، ربات ها، انسان های عجیب و غریب و بسیاری چیزهای دیگر را از دریچه نگاه یک شخصیت معمولی و خنگ قرن بیستمی به تصویر می کشد. هر اپیزود از سریال Futurama به شدت خلاقانه بوده و از یک ایده یا کلیشه فیلم های علمی تخیلی کلاسیک استفاده کرده و راهی برای خنده دار کردن و بخشیدن جذابیتی بی سابقه به آن پیدا می کند. مهم تر از همه اینکه گروه مرکزی شخصیت های این انیمیشن علمی تخیلی و حتی شخصیت های جانبی آن نیز از ماندگارترین شخصیت های تاریخ تلویزیون هستند و بسیار خوشحال کننده است که شاهد بازگشت آن ها هستیم.

۱- Westworld (۲۰۱۶)
به عنوان سریالی که بر اساس رمانی از مایکل کریشتون به نام Westworld ساخته شده و برخی از بزرگ ترین نام های دنیای علمی تخیلی مانند جی جی آبرامز در آن زندگی کرده و بازیگران برجسته ای مانند آنتونی هاپکینز در آن بازی می کنند، جای تعجب ندارد که سریال Westworld با بازگشت خود بسیاری از طرفداران ژانر علمی تخیلی را هیجان زده کند. اکنون ۶ سال از انتشار فصل اول این سریال می گذرد، داستان یک پارک سرگرمی وسترن که میزبان های اندرویدی زنده آن ماجراجویی های بسیاری داشته اند. با ادامه فصول، سریال Westworld به توسعه دنیایش پرداخته و نشان داده که چطور هوش مصنوعی باعث تغییر زندگی انسان های خارج از پارک سرگرمی داستان شده است. چیزی که در این سریال تغیی نکرده، رویکردهای هیجان انگیز و جذاب سریال در به تصویر کشیدن آینده، به شکل تصویرسازی بی نقص از آینده با بازی های خیره کننده، هم برای انسان ها و هم ربات ها، است که باعث شده هر افشاگری در این فیلم اثرگذارتر و غافلگیر کننده تر از دیگری باشد.
برچسب ها: سینمای جهان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها