به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۳۴۱۶۳۶

کاهش ۲ برابری وزن با ماست

کاهش ۲ برابری وزن با ماست
گروه علمی:ماست ماده غذایی خوشمزه‌ای است که گویا می‌تواند به شما کمک کند تا کاهش وزن چشمگیری را تجربه کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سه وعده ماست می‌تواند کاهش وزن شما را ۲ برابر کند. افرادی که در انجام این مطالعات شرکت داشته‌اند و هر روز ماست می‌خوردند، در مقایسه با گروه‌ای که رژیم غذایی کم‌لبنیات داشتند، موفق شدند کاهش چربی ۲ برابر داشته باشند.
 
بنظر می‌رسد کلسیم و ویتامین D موجود در ماست دلیل کمک این ماده غذایی به کاهش وزن باشد. اینگونه که مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد، کلسیم کمک شایانی به کاهش وزن افراد کمک می‌کند، سیگنال‌های صادر شده در بدن از سوی کلسیم باعث توقف ذخیره چربی می‌شود و بدن شروع به سوزی می‌کند. بر اساس این تحقیقات کمبود کلسیم یکی از دلایل افزایش میل به غذا برای به دست آوردن بیشتر مواد معدنی ضروری است.
از سوی دیگر ویتامین D نیز به کاهش وزن کمک می‌کند، ویتامین D این کار را از طریق نقشی که در کمک به بدن در جذب کلسیم دارد، انجام می‌دهد.

مطالعه انجام گرفته برروی ۶۳ نفر بود که در ۲ مطالعه مجزا ثبت نام کرده بودند. در این دو تحقیق افراد ۲۴ هفته در رژیم غذایی کم‌لبنیات و لبنیات زیاد قرار داشتند. در رژیم غذایی پرلبنیات، افراد سه وعده لبنیات در رژیم غذایی خود داشتند و معادل ۱۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز به آن‌ها داده می‌شد. در پایان نتایج مطالعه نشان داد افرادی که رژیم غذایی پر لبنیات داشتند، چهار پوند وزن از دست داده‌اند.

پروفسور مایکل زمل که به عنوان محقق ارشد این تحقیق فعالیت داشته است، می‌گوید: زمانی که افراد را تحت رژیم‌هایی قرار می‌دهیم که شامل سه وعده ماست در روز است، در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی کم‌لبنیات دارند، می‌توانیم میزان چربی از دست رفته را تقریبا ۲ برابر کنیم. کسانی که در این تحقیقات رژیم غذایی کم‌لبنیات داشتند، چربی از دست نداده‌اند، اما نتایج مطالعه دوم نشان می‌دهد کاهش وزن ۲ برابری در گروه با لبنیات زیاد اتفاق افتاده است.

نتایج تحقیقات بیانگر این موضوع است که سه وعده غذای لبنی در روز باعث می‌شود کاهش وزن قابل توجهی در بزرگسالان چاق اتفاق بیفتد؛ نتیجه‌ای که بدون کاهش وزن یا محدودیت کالری به دست می‌آید.
محققان معتقد هستند: غذا‌های لبنی کاهش وزن و توده بافت چربی مرکزی را به دلیل محدودیت انرژی سرعت می‌بخشد.
برچسب ها: ماست کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها