کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تاثیرشگفت انگیز دمنوش زردچوبه برای سرطان

23 خرداد 1401 ساعت 14:07


گروه علمی: زردچوبه از ادویه‌های پرکاربرد در رژیم غذایی ما ایرانیان است، ادویه‌ای که با وجود خواص ضدالتهابی و سرشار از آنتی‌اکسیدان بودن شهرت زیادی دارد. زردچوبه اصولا برای طعم و رنگ دادن به غذا‌ها استفاده می‌شود، اما باید بدانید که اگر می‌خواهید از خواص بی‌نظیر این ادویه بی‌نظیر برخوردار شوید می‌توانید از آن به‌شکل دمنوش استفاده کنید. در ادامه این مقاله به فواید نوشیدن دمنوش زردچوبه اشاره می‌کنیم.

۱. کاهش درد‌های آرتریت
خواص ضدالتهابی دمنوش زردچوبه بسیار قوی است. دمنوش این ادویه در تسکین التهابات و تورم ناشی از آرتریت یا التهاب مفاصل تاثیر زیادی دارد. براساس مطالعات، ترکیب فعالی به‌نام کورکومین در زردچوبه در کاهش درد مبتلایان به آرتروز نقش دارد.

۲. پیشگیری از آلزایمر
علت ابتلا به آلزایمر هنوز مشخص نیست، اما اینگونه که از شواهد پیداست، کورکومین در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. آنتی‌اکسیدان موجود در زردچوبه از آسیب‌های زمینه‌ساز تحلیل شناختی و آلزایمر پیشگیری می‌کنند.نکته مهم این است که ثابت شده زردچوبه احتمال از دست‌دادن نشانگر‌های سیناپسی و تجمع آمیلوئید‌های مرتبط با پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

۳. خطر سرطان را کاهش دهند
ترکیبات مفید موجود در دمنوش زردچوبه به خصوص ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان را کم کند.

۴. تاثیر موثر در بهبود کولیت
کولیت، بیماری مزمنی که زمینه‌ساز زخم در انتهایی دستگاه گوارشی است. استفاده زردچوبه به بهبود علائم این بیماری کمک کند. براساس تحقیقات انجام شده، استفاده از زردچوبه در مبتلایان به کولیت به‌طرز قابل‌توجهی شدت بیماری را کاهش می‌دهد.

۵. تقویت سیستم ایمنی
زردچوبه به تقویت سیستم ایمنی در افرادی که دچار اختلالات ایمنی هستند، کمک می‌کند. براساس نظریه‌های موجود، زردچوبه در تعادل عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. مصرف دمنوش زردچوبه در زمان بیماری فصل سرما به همین دلیل توصیه می‌شود.

۶. بهبود کلسترول خون
بهبود کلسترول بد خون (LDL) در کم‌شدن خطر بعضی از بیماری‌های جدی به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی تاثیر دارد. ثابت شده است که زردچوبه در زمینه یکی از مطالعات نشان می‌دهد که حتی مصرف کم کورکومین با کاهش کلسترول بد و کلسترول کلی خون ارتباط مستقیم دارد.


کد مطلب: 341692

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/341692/تاثیرشگفت-انگیز-دمنوش-زردچوبه-سرطان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir