به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۴۱۷۱۰

"استارلینک" زندگی ما را تغییر داده است!

"استارلینک" زندگی ما را تغییر داده است!
گروه علمی: کاربران اینترنت "استارلینک" شرکت "اسپیس ایکس" در مصاحبه با "بیزینس اینسایدر" گفتند که استفاده از این اینترنت ماهواره‌ای، تحولی را در زندگی آنها پدید آورده است.به گزارش ایسنا، هنگامی که "برین ویلکاکس"(Brian Wilcox)، شهروند اهل کارولینای شمالی و همسرش تلاش کردند تا طی دوره همه‌گیری کووید-۱۹ از طریق اپلیکیشن "Zoom call" با یک پزشک صحبت کنند، مکالمه آنها به خاطر اینترنت ضعیف مختل شد.
 
ویلکاکس به بیزینس اینسایدر گفت که او و همسرش هرگز نمی‌توانستند یک فیلم را به صورت کامل در "یوتیوب" ببینند یا یک مکالمه بی‌نقص را از طریق اپلیکیشن Zoom call داشته باشند. این مشکلات تا پیش از زمانی بود که آنها کیت "استارلینک"(Starlink) را دریافت کنند.سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) در مه سال ۲۰۲۱ در اختیار ویلکاکس قرار گرفت. هنگامی که ویلکاکس آن را تنظیم کرد، توانست خدمات آنلاین را دریافت کند، به تماشای ویدئوها با کیفیت HD بپردازد و از موتورهای جستجو استفاده کند.

همسر ویلکاکس که یک معلم است، به لطف استارلینک توانست در جلسات خود در Zoom call شرکت کند. ویلکاکس گفت: استارلینک ما را که دور از جاده هموار زندگی می‌کنیم، به قرن بیست و یکم می‌برد.برای بسیاری از مردم آمریکایی‌، زندگی بدون اتصال به اینترنت، به معنای محدودیت در دستیابی به ضروریات روزانه است. بیزینس اینسایدر با کاربران مختلف استارلینک صحبت کرد و آنها توضیح دادند که این سرویس اینترنت چگونه زندگی آنها را برای بهتر شدن تغییر داده است. آنها تأییدیه سفارش و خرید استارلینک خود را برای بیزینس اینسایدر ارسال کردند تا تأیید کنند که کاربر آن هستند.

بهبود آموزش و کار
"جاشوا" (Joshua) و "جنیفر پرسل"(Jennifer Purcell)، شهروندان ساکن پنسیلوانیا به بیزینس اینسایدر گفتند که آنها پیشتر در دانلود و آپلود کردن مدارک کاری خود مشکل داشتند. جنیفر گفت: من همیشه مجبور بودم به پارکینگ‌ها یا رستوران‌ها بروم تا اتصال بهتری به اینترنت داشته باشم.

به گفته جنیفر، زندگی حرفه‌ای او از زمان سفارش دادن استارلینک بهبود یافته است و او و فرزندانش می‌توانند در خانه کار کنند. به رغم اینکه استارلینک ۶۰۰ دلار پیش‌پرداخت داشته است، جنیفر گفت که آنها پس از کنار گذاشتن اینترنت "هات اسپات" و شبکه قدیمی خود، حدود ۱۳۳ دلار در ماه پس‌انداز کرده‌اند.کاربر دیگری که استارلینک را مقرون‌به‌صرفه می‌داند، "دنیل کروگر"(Daniel Krueger)، شهروند اهل میشیگان است. او به بیزینس اینسایدر گفت که با استفاده از اینترنت استارلینک، ۱۸۰ دلار در ماه صرفه‌جویی کرده است.وی افزود: استارلینک زندگی من را به گونه‌ای تغییر داده است که می‌توانم در خانه کار کنم، به همه منابع سرگرمی و آموزشی مورد نظر خود دسترسی داشته باشم و زندگی شگفت‌انگیزی را در یک منطقه روستایی تجربه کنم.کروگر گفت که پسرش، علوم رایانه‌ای پیشرفته را مطالعه می‌کند؛ کاری که بدون استارلیک امکان‌پذیر نبود.

اتصال وسایل نقلیه تفریحی به اینترنت
فقط خانوارها نیستند که از کمک استارلینک بهره می‌برند؛ بلکه استارلینک می‌تواند کمک بزرگی برای کسانی باشد که از وسایل نقلیه تفریحی استفاده می‌کنند. "کریستوفر بومن"(Christopher Bowman)، یکی از کاربران استارلینک که در کوه‌های شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند، به بیزینس اینسایدر گفت که او به طور دائم در یک وسیله نقلیه تفریحی زندگی می‌کند و از زمانی که کیت استارلینک را در ماه ژانویه دریافت کرد، از خدمات اینترنت برای کار و تفریح استفاده کرده است.

وی افزود: من به عنوان کسی که به طور دائم در یک وسیله نقلیه تفریحی زندگی می‌کند، می‌دانم که یافتن اینترنت خوب تقریبا غیرممکن است.بومن که یک کانال یوتیوب را اداره می‌کند، گفت که بارگذاری ویدئوها با اینترنت پیشین او، روزها زمان می‌برد. با وجود استارلینک، بارگذاری ویدئوها تنها چند ساعت زمان می‌برد. همچنین، او می‌تواند با گروه کاری خود در سواحل شرقی تماس ویدیویی برقرار کند.

استارلینک در مناطق جنگی
استارلینک پس از فعال شدن در اوکراین طی روزهای اولیه تهاجم روسیه، نقش مهمی را در دوران جنگ بر عهده داشته است. بیزینس اینسایدر پیشتر با "اولگ کوتکوف"(Oleg Kutkov)، یک مهندس در شهر کی‌یف صحبت کرده بود. کوتکوف گفت که پایانه استارلینک خود را برای مواقع اضطراری آماده کرده تا در صورتی که خدمات پهنای باند معمولی در بحبوحه درگیری قطع شوند، از آن استفاده کند.

یک سرباز اوکراینی در ماه آوریل به یک گزارشگر انگلیسی گفت که این سیستم ماهواره‌ای ثابت کرده است که می‌تواند سودمند باشد زیرا به سربازان امکان می‌دهد تا در بحبوحه حملات روسیه، به اینترنت متصل بمانند.
استارلینک که تا هفته آخر ماه مه، تقریبا ۵۰۰ هزار کاربر در ۳۲ کشور جهان داشت، قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۷، در مجموع ۴۲ هزار ماهواره را در فضا داشته باشد.
برچسب ها: استارلینک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها