به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۴۱۷۲۳

زبان جدید بغداد در برابر ایران

زبان جدید بغداد در برابر ایران
گروه سیاسی: وزیر خارجه عراق، با زبانی تند به بیان انتقاداتی از ایران در مسائل سیاسی و زیست محیطی پرداخت.
 فواد حسین،  گفت: تهران اکنون "زبان جدیدی" از بغداد می‌شنود؛ زبانی که از قبل وجود نداشت. ما به ایرانی‌ها گفتیم که به همکاری مشترک نیاز داریم و به دخالت از طرف ایران نیاز نداریم.روابط با ایران از مرحله "سکوت" به مرحله " صریح سخن گفتن" رسیده است، اکنون روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در سطح عالی است و ارتباطاتی میان عراق و برخی کشوری های حاشیه خلیج فارس و ایران وجود دارد.وی گفت: ما اکنون گفت وگو و مناقشه با ایران را به روش دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی امروز عراق دنباله روی از هیچ کشوری نیست. ما تاکید کردیم که سیاست خارجی ما از منافع عراق سرچشمه می‌گیرد و با دوستان رایزنی و مذاکره می کنیم اما با دشمنان با ابزارهای دیگری به غیر از خشونت، مقابله می‌کنیم.
وی افزود:ما به تهران اعلام کردیم که اشتراکات دینی، تجاری، اقتصادی و غیره با هم داریم و به همکاری مشترک نیاز داریم نه دخالت از سوی ایران، ما به ائتلاف و هم پیمانی نیاز داریم، ما دخالت در امور عراق را نمی پذیریم. طرف ایرانی باید این مساله را درک کند، ما دوست هستیم و همسایه خواهیم ماند و باهم همکاری خواهیم کرد اما مساله دخالت ایران قابل قبول نیست.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها