به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۴۱۷۳۹

عوارض صادرات تخم مرغ حذف شد

عوارض صادرات تخم مرغ حذف شد
گروه اقتصادی: بر اساس موارد مطروحه قرارگاه امنیت غذایی تعرفه صادراتی تخم مرغ برداشته و به گمرک ابلاغ شد.بنابراین گزارش قیمت مصوب جدید هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بعد از اصلاح یارانه کالاهای اساسی به ۷۶ هزار تومان افزایش یافت اما این محصول در حال حاضر تا محدوده هر شانه ۵۱ هزار تومان نیز کاهش یافته است.
از ابتدای طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی این وعده به مرغداران داده شده بود که امکان صادرات این محصول وجود دارد که اکنون نیز دولت برای حمایت از تولید کنندگان تعرفه صادرات این محصول را حذف کرد.

پس از ارائه مجوز برای افزایش قیمت چهار کالای اساسی، به دلیل کاهش تقاضا، این محصولات در خرده‌فروشی‌ها کمتر از نرخ‌های مصوب عرضه شدند. مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز در هفته‌های اخیر، از مازاد تولید این محصولات خبر داده‌اند.رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار در همین زمینه گفت: به‌رغم حذف عوارض صادرات مرغ و تخم مرغ، باز هم صادرات صورت نمی‌گیرد. چراکه قیمت‌های ما از دیگر تولیدکنندگان جهانی بالاتر است. به همین خاطر تا دولت مشوق صادراتی ندهد امکان صادرات ایجاد نمی‌شود.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد با افزایش صادرات، قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یابد و به قیمت مصوب دولت برسد. البته دولت در حالی اقدام به حذف عوارض صادراتی کرد که مشوقی در این زمینه در نظر نگرفت. از این رو بعید است که صادراتی صورت پذیرد.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: تخم مرغ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها