به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : ۳۴۱۷۴۶

ربات‌های کشاورزی نگرانی‌های غذایی را حل می‌کنند

ربات‌های کشاورزی نگرانی‌های غذایی را حل می‌کنند
گروه علمی:استقبال کشاورزان از ربات‌های کشاورزی منجر به افزایش تولید محصولات غذایی خواهد شد.در طی ماه گذشته، ۲۵ ربات کشاورزی به غرب میانه آمریکا و می‌سی‌سی‌پی فرستاده شده است. این ربات‌ها در مزارع تازه کشت شده با سرعت ۱۲ مایل در ساعت حرکت می‌کنند و علف‌های هرز کوچک را از بین می‌برند.

ربات‌های کشاورزی (Weeding Robots) که توسط شرکت تجهیزات کشاورزی John Deere تولید شده اند، ظاهری شبیه به آبپاش‌های صنعتی دارند. این ربات‌ها به ۳۶ دوربین و مجموعه‌ای از شیلنگ‌های کوچک آبیاری مجهز شده اند. همچنین این ربات‌ها عمدتا دارای سیستم دید مصنوعی هستند که از مجموعه‌ای از دوربین‌ها برای تشخیص محصولات و علف‌های هرز استفاده می‌کنند. گفتنی است که این ربات‌ها از محصولات کشاورزی محافظت و از سم‌پاشی بی رویه مواد شیمیایی بر روی محصولات جلوگیری می‌کنند.

ربات‌های کشاورزی (Weeding Robots)، دستگاه‌های گران قیمت و پیچیده‌ای هستند که در حال حاضر فقط در دسترس کشاورزان صنعتی قرار دارند. این ربات‌ها به کشاورزان کمک می‌کنند تا در بخش‌های کوچک زمین‌های کشاورزی یا مزارع تولید محصول خود را افزایش دهند. اما تاثیر کشت محصولات غذایی بر سلامت انسان از طریق این ربات‌ها در چند سال آینده مشخص خواهد شد.

 بازده ربات‌های کشاورزی
ربات‌های هوشمند کشاورزی می‌توانند گیاهان را به صورت جداگانه درمان و حشره‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی را نیز روی هر گیاه اسپری کنند. با کمک این فناوری استفاده از مواد شیمیایی کاهش می‌یابد و تنوع محصولات برداشتی زیاد می‌شود. از مزایای این دستگاه می‌توان گفت، به بهبود عملکرد زمین‌های کشاورزی تا ۲ درصد کمک می‌کند، انجام کار‌های سخت را برای کشاورزان کاهش می‌دهد و در صورت کمبود نیروی انسانی به تنهایی کار خود را انجام می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی در کشاورزی
دستگاه C&Spray یکی از هفت محصول هوش مصنوعی است که شرکت تجهیزات کشاورزی John Deere در حال توسعه آن است. نمونه‌هایی از هفت محصول کشاورزی هوش مصنوعی عبارتند از: رسیدگی به مزارع به صورت خودکار، تراکتور‌های خودران و ماشین‌هایی که دقیقا گندم را از کاه جدا می‌کنند. لازم به ذکر است که بگوییم، تمامی این دستگاه‌ها به ده‌ها دوربین و الگوریتم مجهز هستند که می‌توانند هر گیاه و بذری را در مزرعه شناسایی، تجزیه، تحلیل و اندازه گیری کنند.

قابلیت‌های استثنایی
استفاده از ماشین‌های هوشمند در مزارع کشاورزی، منجر به نگرانی درباره تنبل شدن کشاورزان و مسئولیت پذیری کمتر آن‌ها شده است که این امر بی اساس نیست. اما استفاده از این نوع فناوری‌های پیشرفته به کشاورزان کمک می‌کند تا کیفیت خاک و تولید مواد غذایی خود را افزایش دهند. در حال حاضر، سالانه بیست میلیارد گالن علف‌کش در سراسر جهان استفاده می‌شود که این مقدار می‌تواند یک میلیارد هکتار از زمین‌های کشاورزی را سمپاشی کند. وقتی از فناوری Sea & Spray برای سم‌پاشی مزارع استفاده شود، حجم علف‌کش‌ها در این مزارع ممکن است به چهار میلیارد گالن کاهش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها